שלח את גרושתו לבידוד וישלם קנס של 40,000 שקלים

בית המשפט גזר היום את דינו של עובד לשעבר במשרד הבריאות, אשר ניצל את גישתו למערכת הממוחשבת הרלוונטית בכדי לשלוח הודעות על חובת בידוד לבת-זוגתו לשעבר. הנאשם שהודה והורשע - נדון למאסר על תנאי, וצפוי לשלם קנס כספי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/06/21 18:18 ז בתמוז התשפא

שלח את גרושתו לבידוד וישלם קנס של 40,000 שקלים
אילוסטרציה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בית-משפט השלום בחיפה גזר היום את דינו של אילון רונד, עובד לשעבר במיקור חוץ במשרד הבריאות, אשר ניצל את גישתו למערכת הממוחשבת הרלוונטית במשרד הבריאות כדי לשלוח הודעות על חובת הבידוד לבת-זוגתו לשעבר. רונד שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירה של הטרדה באמצעות מתקן בזק, נדון למאסר על תנאי, וצפוי לשלם 40,000 שקלים.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עמוס איתן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הנאשם עבד כתחקירן אפידמיולוגי והחזיק בגישה למערכת הממוחשבת של משרד הבריאות. באמצעות המערכת הממוחשבת, וכחלק מעבודתו, הזין הנאשם את פרטיהם של אנשים אשר באו במגע עם חולים בנגיף הקורונה כך שאל אותם אנשים נשלחו מסרונים אשר הורו להם לשהות בבידוד למשך 14 יום.

הנאשם הזין בכזב, בארבע הזדמנויות שונות, את פרטיה של בת זוגתו לשעבר כמי שבאה כביכול במגע הדוק עם חולה בנגיף הקורונה. בכך, קיבלה בת זוגתו לשעבר, בארבע הזדמנויות שונות, הוראות לשהות בבידוד ביתי. בת הזוג לשעבר אכן שהתה בבידוד בעקבות הודעות אלה, עד שהוראת הבידוד בוטלה בידי משרד הבריאות.

בית-משפט השלום בחיפה גזר על הנאשם, עונש של ארבעה חודשי מאסר על-תנאי, קנס כספי בסך 30,000 שקלים, פיצוי לבת-זוגתו לשעבר בסך 10,000 שקלים והתחייבות להימנע מעבירה, על-סך של 40,000 שקלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן