אסון הרכבל | תיעוד הנפילה שהביאה למותם של הישראלים

אסון הרכבל שהביא למותם של 14 איש ביניהם חמישה ישראלים עדיין מזעזע את איטליה, היום פורסם באיטליה סרטון קשה לצפייה שמתעד את הרגע בו התנתק הרכבל וצנח

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 19:57 ו בתמוז התשפא

אסון הרכבל | תיעוד הנפילה שהביאה למותם של הישראלים
צילום: shutterstock

לפני מספר שבועות איטליה כולה התאבלה לאחר שאסון הרכבל הביא למותם של 14 בני אדם. באסון נהרגו חמישה ישראלים בני משפחת בירן ונפצע קשה הבן איתן בן החמש. מיד לאחר האסון עצרה המשטרה האיטלקית מספר חשודים וחלה בחקירת האסון. כחלק מהחקירה החרימה המשטרה סרטוני אבטחה שנמצאו באתר הרכבל המתעדים את רגעי האסון. היום (ד') התיעוד נחשף לראשונה. 

כלי תקשורת באיטליה פרסמו את התיעוד הקשה לצפייה. בסרטון נראה קרון הרכבל כשהוא מתקרב אל תחנת העגינה ושם רגע לפני ההגעה הוא חוזר אחורה במהירות גבוהה, מתנתק וצונח מטה. צניחה שהביאה למותם הטראגי של התיירים. פניהם של התיירים לא מוצגות בסרטון.

בשבוע שעבר שוחרר הפצוע הישראלי מבית החולים, איתן בן ה-5 שאיבד את משפחתו באירוע הטרגי. איתן יכנס לתכנית שיקום פיזית ונפשית, מלווה על ידי סבתו סבו, ודודתו שתגורר עמו בבית הוריו שבפאביה. בני המשפחה היו לצדו של איתן בבית החולים לכל אורך הטיפול, וכעת ממשיכים גם ביציאתו הביתה. מצבו הבריאותי של איתן השתפר באופן ניכר אך עדיין סובל מכאבים בחזה, ונפגש באופן תדיר עם פסיכולוג המלווה אותו. לאיתן עדיין יש שברים רבים מהם סבל נמצאים בתהליכי איחוי אך הוא סובל לרגעים מאמנזיה פוסט-טראומטית.

בית המשפט בטורינו מינה את דודתו של איתן, איה בירן, לאפוטרופוסית והאחראית עליו, אך המינוי יבחן על ידי השופט המפקח בפאוויה, שם מתגורר איתן באופן רשמי. איתן יחזור בהמשך לחיק בני משפחתו בישראל, אך המועד בו זה יקרה טרם ידוע.