חידשה את הדרכון הבריטי וגילתה שנולדה מחדש ב"פלשתין הכבושה"

איילת בלבן מתגוררת במושב גני טל ונולדה בירושלים, על כך אין עוררין. אלא שכאשר הגיע אליה הדרכון הבריטי שחידשה, נחרדה לגלות כי בכלל נולדה בשטחים הפלשתיניים הכבושים. "זה בעיקר שוק, מה כתוב לי בדרכון?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/21 11:09 ו בתמוז התשפא

חידשה את הדרכון הבריטי וגילתה שנולדה מחדש ב"פלשתין הכבושה"
הדרכון, צילום: כפי שנחשף בקלמן ליברמן, כאן רשת ב

איילת בלבן חידשה את הדרכון הבריטי שלה ולא תיארה לעצמה שבעקבות הצעד השגרתי שלה, תתפתח סערה פוליטית קטנה. איילת המתגוררת בגני טל, נולדה בירושלים, אך בדרכון החדש תחת סעיף מקום הלידה, נכתב שנולדה ב"שטחים הפלשתיניים הכבושים".

בראיון לקלמן ליבסקינד ורועי שרון ב'כאן רשת ב' סיפרה בלבן: "רציתי לחדש את הדרכון שלי, התוקף שלו אמור להסתיים עכשיו. מיד אחרי שומר החומות נרשמתי באתר, מילאת את כל הטפסים, צילמתי את הדרכון הישראלי שלי, שלחתי את הדרכון הישן בדואר ישראל, קיבלתי הודעה שהגיע וממש תוך שבועיים זה חזר לפה, קיבלתי אותו שלשום. כשפתחתי גיליתי שמקום הלידה שונה לפלשתין הכבושה". 

ככל הנראה במדיניות חדשה, שכן בדרכון שהוציא אחיה של בלבן, לפני שנתיים בלבד  נכתב שנולד בירושלים, כמו גם בדרכון הקודם שלה. "חשבתי שאולי הם התבלבלו, כי אני גרה במושב של מפוני גוש קטיף", אך הדבר אינו קשור כי מדובר בסעיף לידה ולא בסעיף מקום המגורים. 

"לא הצלחתי להבין מה זה הדבר הזה. זה בעיקר שוק, מה כתוב לי בדרכון? איך אני מסתובבת איתו? אתמול בבוקר שלחתי מייל לשגרירות ישראל באנגליה, לציפי חוטובלי ולא נעניתי עדיין". איילת ניסתה לברר עם מחזיקי דרכון בריטי נוספים, שאלה את ארגון נפש בנפש - אך גם שם נתקלו במצב זה בפעם הראשונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן