"אי פעם התפללתם במארב בגשם?": התגובה של כהנא לח"כים החרדיים

שר הדתות הנכנס התייחס להקמת הממשלה החדשה ותקף את חברי הכנסת מהסיעות החרדיות שקראו לחברי ימינה להוריד את הכיפה וכינו אותם: "ממשלת שמד". "מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'?" שאל כהנא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/21 18:27 ג בתמוז התשפא

"אי פעם התפללתם במארב בגשם?": התגובה של כהנא לח"כים החרדיים
כהנא. תקף את הח"כים החרדים, צילום: דוברות הכנסת

אחרי הסערה שהתחוללה בזמן נאומו הראשון של ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, והדברים שאמר ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, עולים בזה אחר זה חברי הכנסת לנאום, כאשר שר הדתות החדש, חבר הכנסת מתן כהנא נאם הוא התייחס להתקפותיהם של הח"כים החרדיים כלפי חברי ימינה. 

"השבוע הותקפנו בצורה קשה על ידי מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות. 'ממשלת שמד' הם אומרים, 'תורידו את הכיפות' הם צעקו לנו. ואני שואל את אותם חברי כנסת: התפללתם אי פעם תפילת שמונה עשרה בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור? הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיור ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם? אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב"ה לפני יציאה לקרב?".

https://twitter.com/KnessetT/status/1404092620155109383 

"מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים? תתביישו לכם! ההתנהגות שלכם היא החילול ה' הכי גרוע שיכול להיות".

"לציבור החרדי אני אומר: ראיתם את המנהיגים שלכם בקורונה, ראיתם את המנהיגים שלכם באסון מירון. אנחנו כאן כדי לדאוג לכולם. גם לכם. אנחנו נשמור על עולם התורה. אנחנו נשמור על צביונה היהודי של המדינה. אנחנו נהיה כאן כדי להמשיך ולקדש שם שמים. כמו שעשינו במקומות בהם היינו לפני שנכנסנו לפוליטיקה. בצבא. בעסקים. באקדמיה. ברפואה. בשירות הציבורי. כמו בכל מקום בו נמצאים אנשי הכיפות הסרוגות".

"אף אחד לא מצפה שמפלגות הקואליציה תוותרנה על האידאולוגיה שלהן, אבל כולם מבינים שאם כל אחד מהשותפים ינסה לממש את מלוא האידאולוגיה שלו, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד. כולם מבינים שאם כל אחד יפגע בבטן הרכה של הצד השני זה פשוט ייפול", אמר כהנא וסיכם: "אני מתפלל לקב"ה שיסייע לנו להוביל את מדינת ישראל אל מחוזות חדשים של עוצמה, שגשוג ותקווה".