ניסיון לינץ' בירושלים | ח' הותקף באכזריות: "חבורת ערבים תקפה אותי ושוחררה"

ערבים ניסו לבצע לינץ' ביהודי במרכז העיר ולאור היום. התושב הגיע לתחנת המשטרה חבול ומוכה אך זכה ליחס משפיל, החשודים שנעצרו שוחררו לאחר שעות בודדות והמותקף טרם קיבל אישור נפגע איבה. עו"ד בלייכר מארגון חוננו: "עצימת עיניים מכוונת של המשטרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/06/21 13:56 ג בתמוז התשפא

ניסיון לינץ' בירושלים | ח' הותקף באכזריות: "חבורת ערבים תקפה אותי ושוחררה"
דרך חברון, צילום: Nati Shohat/Flash90

אירוע חמור במרכז ירושלים. שבוע לאחר סיום מבצע שומר החומות והמהומות האלימות בערים המעורבות, מחבלים ערבים הסתערו על רכבו של ח', תושב העיר כבן 30 משכונת נוף ציון, קיללו אותו, איימו עליו והיכו בו. משטרת ישראל הגיעה למקום רק לאחר חצי שעה, ולמרות שהמותקף הגיש תלונה ועדי ראייה חיזקו את דבריו – שוחררו החשודים תוך שעות ספורות. עד היום (א') לא קיבל המותקף אישור נפגע איבה, ולא ידוע על הגשת כתבי אישום נגד התוקפים.

סוף שבוע פרוע בלוד: ילד בן 4.5 הותקף, שליח הוכה

הלינץ' אירע לפני כשבועיים בצהריי יום שישי 28.5, סמוך לטיילת ארמון הנציב. במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למפקד מחוז ירושלים, דרש בלייכר מהמשטרה לבצע בדחיפות מיצוי הליכים, ולהביא למעצרם של הפורעים בשל המסוכנות הרבה הנשקפת ממעשיהם. 

ח', סיפר לחדשות כיפה על האירוע הקשה אותו עבר: "אני לא מכיר סיטואציה שחבורת יהודים תוקפת אדם בכביש. בלב כל האירועים, משטרת ישראל פשוט בחרה להסתכל על האירוע כאילו הוא לא לאומני. כל הצעקות של יהודי בן ז*** כנראה אינן על רקע לאומני. לא מבין איך חבורת ערבים תקפה אותי והם פשוט שוחררו". 

עוד הוא סיפר כי מאז האירוע הוא לא מפסיק להסתכל במראות בנסיעה באזור תלפיות, "קניתי אמצעי הגנה עצמית לי ולכל המשפחה ולא רגוע בכלל".

"השוטרים בשטח ביקשו בכל צורה שאגיע להגיש תלונה כדי שיוכלו לטפל בפורעים. כשהגעתי לתחנה הושיבו אותי להמתין שעתיים. קיבלתי יחס הזוי, המפקדת שם החליטה להכניס אנשים שהגיעו אחרי לפני ללא שום הסבר הגיוני. החוקרים בתחנה כבר הזהירו אותי מראש, ב"סמול טוק" שהפורעים ייקחו עורך דין ויטענו שזה לא על רקע לאומני, ושבגלל שלא הצליחו לפגוע בי פיזית, לא יצא מזה כלום". בסוף דבריו תהה ח': "הייתי צריך להיפצע או למות כדי שזה יחשב משהו?".

ממשטרת ישראל נמסר: "בימים אלו מתנהלת חקירת המקרה תוך מיצוי כלל היכולות המצויות בידי חוקרי המשטרה ומטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

"חכה, נרצח אותך"

במכתבו של עו"ד בלייכר תוארה השתלשלות האירועים: רכבם של התוקפים נצמד לרכבו של ח', ונוסעיו החלו לקלל אותו ולאיים עליו. ח' ניסה להימלט מהמקום, אולם התוקפים הסתערו לעברו, בעטו ברכבו והכו בו. 

במהלך התקיפה ניסו הפורעים בחמת זעם לפתוח את דלתות הרכב, אך ח', ששירת כקצין בחי"ר, הספיק לנעול את הדלתות, תימרן בתנאי השטח והצליח להימלט ולנסוע עד לצומת הבא, בעוד התוקפים חוזרים לרכבם ודולקים בעקבותיו.

כשהגיע ח' לצומת גילה כי מחכה לו שם רכב נוסף, ממנו ירדו צעירים ערבים נוספים במטרה לתוקפו. רגע לפני שהגיעו אליו התוקפים, התחלף הרמזור וח' הצליח להמשיך בנסיעה, כאשר שני רכבי התוקפים דולקים בעקבותיו, אחד מלפניו ואחד מאחוריו. 

התושב, שהיה נתון במלכוד, החליט לעצור בצד הכביש בעודו מתקשר למשטרה, והחל להימלט רגלית מהשטח. התוקפים ירדו מרכבם והחלו לרדוף אחריו רגלית, תוך שהם צועקים לעברו משפטי איום כגון "חכה, נרצח אותך".

עוברי אורח שנסעו בכביש והבחינו בתקיפה חשו למקום, מה שגרם לתוקפים להימלט. חרף שיחותיו החוזרות ונשנות של ח' למשטרה, ניידת הראשונה הגיעה למקום רק לאחר חצי שעה. ח' נתן לשוטרים מידע על התוקפים, כולל לוחיות הזיהוי של שני הרכבים, מה שהביא למעצר החשודים. 

"לא מדובר באירוע לאומני"

לאירוע היו מספר עדים, שאף התנדבו ללוות את ח' לתחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה. אולם כאמור, כאשר הגיע לתחנת המשטרה, הופתעו לקבל יחס מזלזל ומשפיל: במשך כשעתיים שלמות, סירבו החוקרים בתחנה לספק לו ולעדים מענה, למרות כניסת השבת המתקרבת. כשסוף סוף הוכנס ח' להגשת תלונה ומסירת עדות, קיבל החוקר הוראה שלא להעניק לו "אישור איבה", מאחר ש"לא מדובר באירוע לאומני".

גם לאחר פנייה חוזרת של עו"ד בלייכר סרבו במשטרה להוציא לתושב אישור איבה עבור מס רכוש, והתעקשו שהאירוע אינו לאומני. בנוסף, חוקר שבחן את הרכב חיווה את דעתו שהמכות ברכב הינן כתוצאה מתאונה קודמת ולא חלק מן התקיפה.

"מדובר בתוקפים אשר גמרו אומר לפגע ביהודים, וחרף המסוכנות הברורה הנשקפת מהם לכלל הציבור – הם שוחררו לדרכם כשביכולתם להמשיך ולפגע", כתב בלייכר. "אבקש להפנות את מירב המאמצים, כולל גביית מצלמות דרך, וחקירה מעמיקה של הפורעים בידי חוקרי היחידה של מפלג מיעוטים, בכדי למצות עמם את הדין עד תומו. אירוע האיבה וניסיון הלינץ' במרשי הוא המשך ישיר של מאות אירועי אלימות אנטישמים וניסיון לפגוע בחיי יהודים בארץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן