גנץ: "גל"צ מזמן הפסיקה להיות ממלכתית, אין מקום להפעלתה במתכונתה הנוכחית"

במענה לשאילתה בנוגע לחילול שבת של החיילים המשרתים בתחנת הרדיו הצבאית, אמר שר הביטחון כי כפי שהתבטא בעבר יש לסגור את התחנה, והסביר את העיכוב בכך: "היועמ"ש החליט שהנושא הזה לא יכול להיות מבורר במהלך תקופת הבחירות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 12:19 כט בסיון התשפא

גנץ: "גל"צ מזמן הפסיקה להיות ממלכתית, אין מקום להפעלתה במתכונתה הנוכחית"
גלי צה"ל, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, התייחס היום (ד') לסטטוס הנוכחי של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל זאת במענה לשאילתה שהגיש חבר הכנסת מש"ס משה אבוטבול בנוגע לחילול השבת המתמשך של חיילי התחנה, למרות שבעבר נקבע שרק עובדים אזרחיים יעשו זאת. 

"אני סבור שאין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי", אמר שר הביטחון, "אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים". 

גנץ התייחס לוועדת הבדיקה שהקים כדי לבחון פתרונות אפשריים לתחנה: "ביקשתי ועדה שתפעל לראות מה אנחנו עושים עם גלי צה"ל. מאחר והיינו בתקופת בחירות אז הייתה ההחלטה של היועמ"ש שהנושא הזה לא יכול להיות מבורר ומושלם במהלך תקופת הבחירות", אמר שר הביטחון והוסיף כי, "אני מקווה שאם הקמת הממשלה אני אוכל לחזור ולטפל בנושא הזה. אני חושב שאין מקום להפעלתי גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית". 

בינואר האחרון הודיע שר הביטחון בני גנץ, כי בהמלצת הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, הוחלט על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. לדבריו, ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים. 

זמן קצר לאחר מכן הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי מאחר וישראל נמצאת בתקופת בחירות אז אין בסמכותו של גנץ לעסוק בסוגיה זו, והחלטותיו בנושא לא יחייבו את שר הביטחון הבא. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן