סופית | ניר אורבך תומך בממשלת השינוי: "הציונות הדתית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי"

ח"כ מימינה הכריע סוף סוף מה דעתו על ממשלת השינוי ובכך מאפשר את השבעתה בראשון: "אני מתפלל לקב"ה שאכן, ההחלטה שקיבלתי, היא ההחלטה הטובה". על מפלגתו של סמוטריץ': "הציונות הדתית הפוליטית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/06/21 11:26 כח בסיון התשפא

סופית | ניר אורבך תומך בממשלת השינוי: "הציונות הדתית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי"
ניר אורבך, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יש ממשלה: ח"כ ניר אורבך הכריע סוף סוף ביחסו לממשלת השינוי, והודיע הבוקר (ג') כי יתמוך בממשלה שתושבע ביום ראשון. "זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחוייבת במציאות של חוסר יציבות שילטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים" פירט באריכות אורבך על החלטתו. המשמעות העיקרית של החלטתו היא שבנט ולפיד יוכלו להגיע עם אוויר לנשימה לקראת יום ראשון, כעת כי מובטח להם שיש 61 תומכים לממשלה שלהם.

אורבך מודע למתקפות הצפויות נגדו מצד מפלגת הציונות הדתית והקדים לתקוף: "לצערי הציונות הדתית הפוליטית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו". עוד אמר להגנתו: "לא סוד הוא שהעדפנו ופעלנו להקמת ממשלת ימין. אני מגיע מהימין האידיאולוגי ושם אני מתכוון אי"ה לפעול. בהמשך למאמצים שממושכים של חברי נפתלי בנט להקים ממשלת ימין, אני עד הימים האחרונים עשיתי ככל שביכולתי בשביל שתוקם, כולל פעולה אקטיבית שאף ח"כ מהימין לא עשה".

אורבך החל לאמץ את גישת מפלגתו וכתב: "בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיני כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות- אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי". לסיום כתב: " אני מתפלל לקב"ה שאכן, ההחלטה שקיבלתי, היא ההחלטה הטובה והנכונה ואני מלא תקווה שאכן כך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן