בשל חשש מאלימות בדואים: לוחמי צה"ל יקיימו ניווטים בתוך הבסיס

לוחמי שריון אמורים היו להתחיל שבוע ניווטים בשטחים פתוחים בדרום הארץ. אלא שבשל החשש מאלימות של בדואים כלפי הלוחמים, החליט מפקד החיל להעביר את הניווטים לתוך בסיס שיזפון. דובר צה"ל: "שיקולים מקצועיים ובטיחותיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/21 22:00 כו בסיון התשפא

בשל חשש מאלימות בדואים: לוחמי צה"ל יקיימו ניווטים בתוך הבסיס
אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

שבוע ניווטים בתוך הבסיס. הערב (א') אמור היה להתחיל שבוע ניווטים של לוחמי מסייעת שריון באזור גבעות גורל, שטחים פתוחים בדרום. אלא, שמחשש לאלימות הבדואים בדרום כלפי הלוחמים שכבר עברו תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון, העביר את צה"ל את הניווטים לתוך שטח בסיס אימונים. כך פורסם ב'כאן חדשות'.

לוחמי צה"ל מחיל השריון נמצאים בימים אלה בקורס מכ"ים. שבוע שעבר, בעת ההכנות לקראת שבוע הניווטים, מפקד החיל, קצין שריון בדרגת תא"ל, הורה לחיילים ומפקדיהם שלא לבצע את הניווטים בשטחים פתוחים מחשש לאלימות והעביר את שבוע הניווטים לתוך הבסיס של הלוחמים, שיזפון. 

מדובר צה"ל נמסר: "שבוע ניווטים יתקיים בשטח בסיס ההדרכה של היחידה בדרום מתוך שיקולים מקצועיים ובטיחותיים". 

נציין שזה המקרה השני בשבועיים האחרונים שבצה"ל משנים מיקום של פעילות בשל חשש מאלימות כלפי הלוחמים. טקס השבעת חיילי החטיבה הירוקה מתקיים באופן מסורתי בכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים, כמו ברבות מהחטיבות הלוחמות. אך בשל החשש מאלימות של ערביי מזרח ירושלים כלפי משפחות החיילים שאמורות היו להגיע להשבעה, הטקס התקיים באנדרטת הנח״ל באזור פרדס חנה. 

לפני כשלושה חודשים במהלך אימון צבאי באזור הגליל, הותקף לוחם סיירת אגוז על ידי מספר ערבים. הוא נפצע קל והחשודים חטפו את נשקו האישי ונמלטו. מספר ימים לאחר מכן עצרו שוטרי משטרת ישראל את שני החשודים שתקפו את הלוחם שהיה במהלך תרגיל ניווט בודד ביער חרוביה - סמוך לשפרעם. במקום נעצרו שני אזרחים נוספים וחייל בשרות סדיר שהועבר לטיפול המשטרה הצבאית.