צפו: רגע מעצר שני החשודים בחטיפת הנשק של לוחם צה"ל

שוטרי משטרת ישראל עצרו לפנות בוקר את שני החשודים בשוד וחטיפת הנשק מלוחם צה"לשהיה במהלך תרגיל ניווט סמוך לשפרעם. במקום נעצרו שני אזרחים נוספים וחייל בשרות סדיר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/21 21:44 כד באדר התשפא

צפו: רגע מעצר שני החשודים בחטיפת הנשק של לוחם צה"ל
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

שוטרי משטרת ישראל עצרו לפנות בוקר (ב') את שני החשודים שתקפו לוחם סיירת אגוז וגנבו את נשקו שהיה במהלך תרגיל ניווט בודד ביער חרוביה - סמוך לשפרעם, במקום נעצרו שני אזרחים נוספים וחייל בשרות סדיר שהועבר לטיפול המשטרה הצבאית.

נעצרו החשודים בתקיפת לוחם צה"ל וחטיפת נשקו סמוך לשפרעם

במשטרה כי לאחר חקירה ענפה של היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב גליל במשטרת מחוז הצפון, אותר מקום המסתור של שני החשודים בדירת מסתור שנמצאת בין הישובים זבידאת לכפר איבטין. 

כוחות משטרה מיוחדים של היחידה המרכזית של מחוז צפון בליווי מסוק מהמערך האווירי, כיתרו את הבית ועצרו את שני החשודים בשוד החייל וחטיפת נשקו, את בעל הדירה בה הסתתרו בחשד לסיוע ועוד שני חשודים שהגיעו למקום, אחד מהם חייל בשרות סדיר כשברשותם תחמושת רבה. החייל הועבר לחקירה במשטרה הצבאית.

ארבעת החשודים הובאו בשעות הבוקר לבית משפט השלום בעכו, ובהתאם לבקשת המשטרה מעצרם של שני החשודים בני ה-25 בשוד החייל וחטיפת נשקו הוארך בשבעה ימים עד לתאריך 14.3.21. מעצרם של שני האזרחים הנוספים הוארך עד ליום חמישי והחקירה בעיצומה.

התחמושת שנתפסה ברשות החשודים

התחמושת שנתפסה ברשות החשודיםצילום: דוברות המשטרה

מתחקיר ראשוני של אירוע חטיפת הנשק, עולה כי בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים. לאחר מאבק, החשודים חטפו את נשקו האישי של החייל ונמלטו מהנקודה. הלוחם שהיה לבדו, במהלך ניווט בדד, נאבק בחשודים וכתוצאה מכך נפצע באורח קל. הנושא מתוחקר על ידי המפקדים ובמקביל המשטרה הצבאית החוקרת בשיתוף משטרת ישראל פתחו בחקירת האירוע. 

על רקע האירוע דיבר היום הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי במסגרת הערכת המצב המטכ״לית וציין כי מדובר באירוע חמור בו נחצה קו אדום. הרמטכ״ל אמר כי צה״ל ימשיך לפעול בשיתוף משטרת ישראל וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע.