מת מפצעיו אבי הר אבן: "מול הטרור בישראל עלינו לפעול ביד ברזל"

הרוג נוסף לפרעות תשפ"א: לאחר שנפצע אנושות בשריפת בית המלון בעכו, מת מפצעיו אבי הר אבן, בן 84, לשעבר ראש סוכנות החלל הישראלית וזוכה פרס ביטחון ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 20:26 כו בסיון התשפא

מת מפצעיו אבי הר אבן: "מול הטרור בישראל עלינו לפעול ביד ברזל"
אבי הר אבן ז"ל, צילום: משרד המדע והטכנולוגיה

במשך שלושה שבועות נאבק אבי הר אבן על חייו, לאחר שפורעים ערבים בזזו והציתו את מלון אפנדי בעכו עם פרוץ הפרעות ובמהלך מבצע שומר החומות. הערב הוא מת מפצעיו. 

הר אבן, בן 84 במותו, אושפז במצב קשה לאחר שנפצע מבקבוק תבערה שהשליכו הפורעים. יחד איתו בשריפה נפגעו קל גם בן 17 ובת 76 משאיפת עשן. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שם הונשם והורדם. הערב כאמור נקבע מותו. 

תוצאה מהפרעות בלוד. תמונות דומות בעכו.

צילום: Yossi Aloni/Flash90


אבי הר אבן היה מבכירי התעשייה הצבאית, חתן פרס ביטחון ישראל ומנהל סוכנות החלל הישראלית לשעבר. במהלך תקופת כהונתו נבחר טס האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, במעבורת קולומביה הקטלנית. לאחר שחרורו מצה"ל בדרגת אל"מ מילא שורת תפקידים בתעשייה האווירית וניהל את פיתוח משגר הלוויינים שביט. 

הר אבן הוא ההרוג השני בפרעות שפרצו בערים המעורבות ומותו מגיע זמן קצר לאחר יגאל יהושע, אשר נרצח בלינץ' שביצעו בו ערביי לוד. יהושע בן ה-56 נפגע מלבנה בראשו כשהותקף על ידי הפורעים, ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. שבוע לאחר מכן, נקבע מותו ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו.

מותו הטרגי של הר אבן גרר תגובות רבות. אופיר סופר, חבר הכנסת מטעם רשימת הציונות הדתית פרסם הערב: :משתתף בצער משפחתו של אבי הר-אבן הי"ד שנרצח בידי פורעים ערבים בעיר עכו. רציחתם של אבי הר-אבן ויגאל יהושע הי"ד, היא תזכורת נוספת מול איזה אויב אכזר אנו ניצבים. יהי זכרו ברוך".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת מסר עם היוודע דבר מותו של הר אבן: " ‏אבי הר אבן ז"ל נרצח באכזריות ע"י בני עוולה שהציתו מלון על יושביו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה והחברים. עלינו להביט במציאות: יש כאלו המעוניינים באלימות, המשתמשים בה לצרכיהם הפוליטיים - עלינו לעמוד מולם בעוצמה ובנחישות. דם רב מדי נשפך. יהי זכרו ברוך".

ח"כ ניר ברקת מהליכוד הביע תנחומים ומסר: "לא יכול להיות שיהודים יירצחו במדינת ישראל רק בשל היותם יהודים. מול הטרור בערי ישראל עלינו לפעול ביד ברזל וללא פשרות. יהי זכרו ברוך".

עיסאווי פרי'ג, ח"כ מטעם מרצ המיועד להיות השר לשיתוף פעולה אזורי בממשלת השינוי, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "משתתף בצער משפחתו של אבי הר אבן, שהלך היום לעולמו לאחר שנפצע קשה במהומות בעכו. שבר גדול עבר עלינו באותם ימים נוראים של תבערה, כעת עלינו לעשות הכל כדי לרפא את הפצעים ולהחזיר את הביטחון, החוק והסדר לרחובות".