יאיר גולן האשים את הרב דרוקמן ברצח רבין, ניר אורבך תקף: "תתבייש"

הגוש הרעוע: סגן הרמטכ"ל לשעבר, התייחס למכתב הרבנים שיצא נגד הקמת ממשלת השינוי והכריז: "'לעשות הכל' אמר הרב דרוקמן ב-1995, ואז יגאל עמיר עשה". חבר הכנסת מימינה הגיב: "חזור בך, עוד לא מאוחר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 13:35 כו בסיון התשפא

יאיר גולן האשים את הרב דרוקמן ברצח רבין, ניר אורבך תקף: "תתבייש"
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכתב הרבנים עליו חתומים רבים מראשי הציונות הדתית, שיצא בקריאה נגד הקמת ממשלת השינוי שכוללת את מפלגות השמאל ומפלגת רע"מ, ממשיך לעורר סערה, גם אחרי ההבהרה של הרבנים דרוקמן ואבינר כי הקריאה - "חייבים לעשות הכל כדי שהממשלה לא תקום", מתכוונת רק לגבולות הלגיטימיים של הדמוקרטיה כהפגנות, דיונים ושיח.

בעקבות הדברים, מאשים סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן את הרב דרוקמן בהאשמות חמורות ואומר בחשבון הטוויטר שלו: "'לעשות הכל' אמר הרב דרוקמן ב-1995, ואז יגאל עמיר עשה", כשהוא מתכוון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. 

ברשתות החברתיות מיהרו להגיב "שקר. הסתה. בושה", אמר השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בחר לתקוף את חברי מפלגת ימינה על אי התייחסותם לדבריו של גולן שעתיד לשבת איתם בקואליצייה: "אף אחד בימינה לא טורח לגנות את הציוץ המסית, השקרי והמביש הזה?".

"תתבייש לך יאיר", הגיב חבר הכנסת מימינה ניר אורבך, " על הפגיעה ברב דרוקמן, על ההשוואה החצופה בין רוצח מתועב למחנך שהעמיד רבבות של תלמידי חכמים שחלקם מסרו נפשם תחת פקודך. ככה לא מרפאים חברה שסועה שכמהה לשינוי ושיח אחר. חזור בך, עוד לא מאוחר".