בציונות הדתית מתכננים צעדת דגלים בירושלים - בחמאס מאיימים

ארגוני ימין, תנועות נוער דתיות ומועצות אזוריות ביהודה ושומרון עומדים מאחורי יוזמה לקיום צעדת דגלים, במקום זאת שהתבטלה ביום ירושלים האחרון | בארגוני הטרור בעזה מבהירים: "פעולה עוינת נגד העם הפלשתיני"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 07:30 כו בסיון התשפא

בציונות הדתית מתכננים צעדת דגלים בירושלים - בחמאס מאיימים
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

תנועות הנוער הדתיות, מפלגת הציונות הדתית, תנועת 'אם תרצו' והמועצות האזוריות גוש עציון ובנימין יוזמות צעדת דגלים חדשה לאחר שזו שנערכה ביום ירושלים צומצמה בשל הוראות מערכת הביטחון ולאחר מכן כלל לא הגיע לסיומה בשל ירי הרקטות של ארגון הטרור חמאס לירושלים.

הצעדה מתוכננת להתקיים ביום חמישי הקרוב, ל' סיוון, ה-10 ביוני, כשלפי התכנון המקורי הייתה אמורה לעבור בשערים שכם, האריות והפרחים בדרך לכותל. כעת מתברר כי המתווה שונה והצעדה תחל בהתכנסות בכותל, תמשיך לסיבוב ברחוב הגיא דרך שער הכותנה, רחוב האריות ושער השבטים דרך מעלה מוטה גור ובחזרה לכותל. מארגני האירוע ציינו כי הצעדה נערכת באישור המשטרה, דבר שכרגע אינו מאומת. 

ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הזהירו את ישראל מפני קיום צעדת הדגלים ואיימו כי יגיבו לכך כמו שעשו ביום ירושלים האחרון: "אנו מתייחסים לקריאות הללו כפעולה עוינת נגד העם הפלשתיני והאדמה הפלשתינית. יש להגביר את הנוכחות ברחבת מתחם אל אקצה ולהתעמת עם כל ניסיון לפרוץ אליו", נאמר בהודעת הג'יהאד. 

חבר כנסת רבים ממפלגות השמאל הביעו את התנגדותם לקיום הצעדה. חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד אמר אמש כי, "צעדת הדגלים המתוכננת ביום חמישי בירושלים - ניסיון להבעיר את השטח ולמנוע את הקמת הממשלה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן