סיעת ימינה תתכנס מחר - אורבך צפוי לתמוך בממשלה

ימים ספורים לפני השבעת הממשלה, בימינה יתכנסו מחר שוב, בפעם השנייה תוך שלושה ימים, כדי ליישר קו בנוגע למסרים של המפלגה. חבר הכנסת ניר אורבך שנחשב למתנדנד - צפוי לתמוך בהקמת הממשלה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/06/21 21:49 כה בסיון התשפא

סיעת ימינה תתכנס מחר - אורבך צפוי לתמוך בממשלה
ניר אורבך בכניסה לפגישה בביתו של בנט, צפוי לתמוך, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סוף שבוע לא רגוע עבר על מפלגת ימינה, ששעות ספורות לפני כניסת השבת התכנסה כדי לדון במהלכים הבאים של המפלגה לפני השבעת הממשלה החדשה, כשברקע ממשיכים הניסיונות לשכנע עוד חברי כנסת שלא לתמוך בממשלה.

מי שנמצא במוקד הוא חבר הכנסת ניר אורבך, שנחשב למתנדנד וטרם הכריע באופן רשמי האם יתמוך בממשלה, או יתנגד באופן אקטיבי או שמא רק יתפטר ויביא לכניסת מספר 8 ברשימה, שירלי פינטו. הערב (שבת) פרסם עמית סגל כי נטייתו של אורך היא לתמוך בהקמת הממשלה, זאת לאחר שגם חברת הכנסת עידית סילמן הבהירה כי היא עומדת מאחורי מהלכיו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט. 

מפלגתו של בנט צפויה להתכנס מחר (א) פעם נוספת כדי להמשיך בדיון אודות ההסכמים שנחתמו עם המפלגות השונות טרם השבעת הממשלה. טרם כניסתו לפגישה שהתקיימה ביום שישי בביתו של נפתלי בנט, נשאל אביר קארה האם גוש השינוי יתפרק, והשיב: "מה פתאום, עם ישראל מאוחד וחזק. בשני הצדדים יש אנשים שאוהבים את עם ישראל, זה מה שקורה פה. כולם צריכים להתחבק. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו, להיפך - אולי אנחנו נצליח לצרף כמה אנשים, כל עם ישראל צריך להצטרף לממשלה הזו".

בצאת השבת העבירה שרת התחבורה מירי רגב מסר לאורבך וקראה לו שלא לאפשר את הקמת הממשלה: "ניר אורבך, אחריות רבה על כתפיך השבוע. הקשב לערכיך, לבני עמך ולרבים בציבור הישראלי שמצפים ממך להודיע, כי לא תאפשר הקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל".

רגב הוסיפה ואמרה כי, "נמשיך להביע את המחאה על גניבת קולות הימין באופן דמוקרטי ומכובד, ללא אלימות. אחרי שנים שבהם הפגנות השמאל התקיימו באין מפריע בבלפור, בפתח תקווה ומול ביתי גם בעיצומה של מגיפה, אין מקום לסתימת פיות ופגיעה בזכות המחאה, תוך צביעת המחנה הימני כאלים ומסוכן".