רגע לפני סיום: השר אוחנה בתכנית חירום חדשה בעקבות האלימות בערים המעורבות

הממשלה אישרה את הצעת המחליטים שהגיש השר לביטחון הפנים על רקע האלימות בערים המעורבות. בין השאר: הצטיידות באמצעים חיוניים, תגבור אבטחת מוסדות חינוך ברשויות מקומיות מעורבות ועדכון תכנית המענים לצמצום הפשיעה בחברה הערבית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/21 13:36 כד בסיון התשפא

רגע לפני סיום: השר אוחנה בתכנית חירום חדשה בעקבות האלימות בערים המעורבות
אוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל אישרה היום (ו') את הצעת המחליטים שהגיש השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לחיזוק שלום הציבור, ביטחונו והסדר הציבורי. הצעת אוחנה הוגשה על רקע ההתפרעויות האלימות שאירעו בחודש מאי ברשויות מקומיות ובערים מעורבות וערביות.

עיקרי הצעת המחליטים:

המשך של שיתוף הפעולה בין משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאכיפת החוק בכל הנוגע למעורבים באירועי הפרות הסדר האלימות ובפעולות האיבה שהתרחשו במדינת ישראל במהלך מבצע "שומר החומות". גופים אלה יקדמו טיפול מתואם בנוגע לאיתור ותפיסת אמל"ח בלתי חוקי המוחזק בקרב אזרחים והמהווה מכת מדינה, וכן יקדמו את המאבק בהסתה לאלימות.

המשרד לביטחון הפנים יקדם תכנית חירום בטווח הזמן המידי, שתאפשר שימור תגבור הכוחות, בעלות של עד 97 מליון שקלים, אשר תכלול:

  1. גיוס מיידי של 300 שוטרים במעמד זמני לטובת המשך השמירה על הסדר הציבורי למשך שלושה חודשים שיתגברו את תחנות המשטרה ברשויות מקומיות מעורבות.
     
  2. הצבת שתי פלוגות מילואים של מג"ב לטובת השמירה על הסדר הציבורי שיתגברו את תחנות המשטרה ברשויות מקומיות מעורבות למשך עד שלושה חודשים. המשך הצבתן ותקצובן תיבחן במסגרת הערכת מצב משותפת עם משרד האוצר לקראת תום שלושת החודשים הראשונים. 
     
  3. הצטיידות באמצעים חיוניים, מענה לגיוס פלוגות מילואים של מג"ב, השלמת מלאים למשטרת ישראל, לשירות בתי הסוהר ולרשות הארצית לכבאות והצלה. מענה טכנולוגי מותאם לצרכים המבצעיים המיידיים לחיזוק הביטחון והסדר הציבורי.
     
  4. תגבור אבטחת מוסדות חינוך ברשויות מקומיות מעורבות עד לסוף שנת 2021 על בסיס המלצת משטרת ישראל.
     
  5. משטרת ישראל ומשרד האוצר יבחנו קידום תכנון מפורט לתחנת משטרה חדשה בעיר לוד. בנוסף, שיפוי ותיקון נזקים שנגרמו לאמצעים, לתחנות ולנקודות משטרת ישראל וכבאות והצלה במהלך מבצע "שומר החומות".
     
  6. עדכון תכנית המענים לצמצום הפשיעה בחברה הערבית, כך שתכלול גם מענים נדרשים נוספים, שהתחדדו באירועים האחרונים, לתרחיש הפרות סדר אלימות, רב זירתיות ובפריסה ארצית, ובהם חיזוק משטרת ישראל, גופי אכיפת החוק ורשויות המדינה להתמודדות עם האתגר הקיים ברשויות מקומיות ערביות ומעורבות.
     
  7. לצורך עדכון תכנית המענים יוקמו הצוותים הבאים, שיגישו את המלצותיהם לשר לביטחון הפנים:
  • יוקם צוות משותף של המשרד לביטחון הפנים/משטרת ישראל ומשרד הביטחון/צה"ל, לגיבוש תכנית להגדלת מערך המילואים של מג"ב, תחת פיקוד משטרת ישראל, באמצעות הקמת פלוגות מילואים נוספות. 
  • יוקם צוות בראשות המשרד לביטחון הפנים/משטרת ישראל ובהשתתפות נציגי משרד הפנים, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי ומשרד המשפטים לגיבוש תכנית "עיר בטוחה" ברשויות המקומיות המעורבות, תוך שילוב בין מערכים טכנולוגיים מתקדמים וחיבורם למרכזי השליטה של משטרת ישראל לצד מענה מבצעי משלים. 
  • יוקם צוות במשרד לביטחון הפנים לבחינה, להרחבה ולהפעלה של מערך המתנדבים במשטרת ישראל וברשות הארצית לכבאות והצלה, במצבי חירום.


(הפרות סדר בשגב שלום בחודש שעבר)

אוחנה: "כל מי שהצית וכל מי שהסית - יידע שמשטרת ישראל תגיע אליו"

השר אוחנה הגיבה לאישור הצעתו בממשלה: "הציבור הישראלי ומשטרת ישראל התמודדו בשבועות האחרונים עם מאורעות שמסוגם לא היו בהיקפם ובעוצמתם מקום המדינה ועד היום. בעקבות זאת יצאה המשטרה למבצע "חוק וסדר", במסגרתו בוצעו למעלה מ-2,100 מעצרים, כאשר המסר ברור: כל מי  שהרים יד, או אבן, או בקת"ב, או נשק, כל מי שהצית וכל מי שהסית - יידע שמשטרת ישראל תגיע אליו". 

"יחד עם זאת", הוסיף אוחנה, "כדי לשפר את יכולת התגובה המהירה של המשטרה גם בצבר נרחב כזה של אירועים יש צורך בעוד הרבה כח למשטרה. התכנית כוללת שני שלבים - שלב ראשון למימוש מיידי, ושלב שני הכולל הקמת צוותים מקצועיים שיגבשו את הצרכים לטווח הארוך יותר.

"מדובר בצעד חיוני ומתבקש שיספק בטווח הקרוב צרכים מידיים של משטרת ישראל על מנת שתוכל להתמודד עם האתגרים והפערים שנוצרו כתוצאה מהפרעות האלימות שאירעו בחודש שעבר, ובמקביל יאפשר תכנון מעמיק ומיטבי של הצרכים והשינויים הנדרשים כדי לחזק את המשטרה ויכולותיה בטווח הארוך למול תרחישי הייחוס השונים למען ביטחונם ושלומם של כל אזרחי המדינה באשר הם".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן