פרסום ראשון: נאמני תורה ועבודה וקולך בדרך לאיחוד

הארגונים הליברלים בציונות הדתית בצעד מפתיע, לכיפה נודע כי ארגון 'קולך' ו'נאמני תורה ועבודה' לקראת איחוד וכבר ביולי הקרוב ישתפו פעולה במחנה נוער משותף

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 16:23 כג בסיון התשפא

פרסום ראשון: נאמני תורה ועבודה וקולך בדרך לאיחוד
מחנה הקיץ, צילום: קולך

הליברלים בציונות הדתית מתאחדים, לחדשות כיפה נוגע כי הארגון הפמיניסטי "קולך" והארגון "נאמני תורה ועבודה" מצויים במשא ומתן אשר בסופו יגיעו לאיחוד בין הגופים, כרגע אין  תאריך לאיחוד הרשמי אך כבר ביולי הקרוב יצאו בפרויקט משותף - מחנה קיץ על שיבוסס על ערכי התנועות.

שיתוף הפעולה הקרוב בדרך לאיחוד המסקרן  יתחיל במחנה קיץ משותף אותו מפיקים הארגונים המחנה שיתקיים כבר ביולי הקרוב הוא אחד משורה של שיתופי פעולה שכנראה נראה בקרוב כחלק מהעמקת השותפות בין שני הארגונים.

שרון בריק-דשן

שרון בריק-דשן מנכ"לית ארגון קולךצילום: חגית אופיר

מחנה הקיץ שיתקיים בבית ספר שדה שבכפר עציון ומיועד לבנים ולבנות יחדיו, יפעל על פי הערכים הליברליים של 'קולך' ו'נאמני תורה ועבודה', ביניהם: יהדות, גיבוש, אקטיביזם חברתי ופמיניזם דתי.

בהודעה משותפת שהוציאו הארגונים קולך ונאמני תורה נמסר כי: "שתי התנועות משתפות פעולה בחזיתות רבות מזה תקופה ארוכה ובשנה אחרונה מתקיימות ביניהן שיחות על אפשרות הידוק הקשרים. לכשתתקבל החלטה בעניין - תינתן הודעה מסודרת" .

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודהצילום: יח"צ

מטעם תנועת קולך נמסר: "תנועות קולך ונאמני תרה ועבודה" עמלות על ניסיון להמשיך את הפעילות של כל אחד מהארגונים תחת מערכת ארגונית אחת. הנושא בשלבי דיון ומטרתו לחזק את הארגונים כל אחד בנפרד תוך יצירת דבר גדול ומשמעותי יחדיו. אנחנו בשלבי העמקת השותפות ושמחים להכריז על מחנה קיץ משותף".

ארגון נאמני תורה ועבודה ועבודה הוקם  בשנת  1978 על ידי קבוצת אישים בראשות ד"ר יחזקאל כהן. לדבריהם הארגון הוקם כי החברה הדתית מקצינה ומתחרדת. מגמתם המוצהרת של המייסדים הייתה להקים תנועה רעיונית חברתית שתקדם סדר יום ליברלי החוזר לערכים הקלאסיים של ציונות דתית.
ארגון מתאחד עם הארגון האורתודוקסי פמיניסטי קולך. שהוקם בשנת 1998 במטרה להוביל לשינוי חברתי ותודעתי בנושא שוויון מגדרי בקהילה הדתית בישראל.