המשפט החוזר של רומן זדורוב: "אני אופטימי"

משפטו החוזר שלרומן זדורוב נפתח היום. אם הפרקליטות תחליט שלא לנהל משפט חוזר, זדורוב ישוחרר מהכלא, אך נראה כי הסיכויים לכך נמוכים. עורך דינו: "אתם מגנים על רוצחת סדרתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/21 16:47 כ בסיון התשפא

המשפט החוזר של רומן זדורוב: "אני אופטימי"
זדורוב, צילום: פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בנצרת נפתח הבוקר (ב') משפטו החוזר של רומן זדורוב, שהורשע בסוף 2006 ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל. הדיון אמור היה להתקיים רק בנוגע לעדות המוקדמת של אולגה קרבצ'נקו (א"ק), אך כבר בתחילת הדיון הודיעה הפרקליטות כי כתב האישום נגד זדורוב הוא כתב האישום המקורי. נציג הפרקליטות אמר כי רק בעוד שבועיים יוחלט אם לקיים את הליך משפט החוזר לזדורוב, והאם להגיש כתב אישום מתוקן נגדו. 

אם הפרקליטות תחליט שלא לנהל משפט חוזר, זדורוב ישוחרר מהכלא, אך נראה כי הסיכויים לכך נמוכים. אם ישוחרר לא יהיה זה המקרה הראשון. בשנת 1976 הורשע עמוס ברנס ברצח רחל הלר. לאחר שהתברר כי היו במשפטו עיוותי דין ועדויות שקר של חוקרי המשטרה, נקצב עונשו ל-12 שנות מאסר, ולבסוף שוחרר מהכלא בתום שמונה וחצי שנות מאסר. לאחר מאבק ארוך של ברנס לקיום משפט חוזר נקבע לו משפט חוזר ב-2002, אך פרקליטות המדינה שלא להגיש כתב אישום חוזר וברנס זוכה "זיכוי אילם", וקיבל פיצויים בסך 5 מיליון שקלים על מאסר שווא.

פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, אמר כי הוא כופר באישום. זדורוב מיעט לדבר היום ואמר כי הוא "אופטימי". כבר בתחילת הדיון התפתח ויכוח בין עו"ד הלוי לבין נציג הפרקליטות, עו"ד איתמר גלבפיש, לאחר שהלוי טען כי אולגה קרבצ'נקו "לא רק רצחה – היא רוצחת סדרתית". גלבפיש התנגד וציין כי גם בבקשה עצמה נטען כי קרבצ'נקו רצחה את ראדה, דקרה אדם אחר והביעה רצון לרצוח עוד. הלוי הגיב בצעקות על התובע: "אתם מגנים על רוצחת סדרתית".

הלוי התייחס לשלוש הפעמים שבהן, לגרסתו, הודתה קרבצ'נקו ברצח ובתקיפות נוספות. לדבריו, בהמשך מתואר כי הכינה סכין וכפפות, ונמסרה חוות דעת כי אכן הביעה רצון לרצוח שכן, כדי להקל על עצמה - אך חומרים אלה לא נמסרו בעליון. "היא הכחישה בהמשך שאמרה את הדברים, מה שמראה שהיא שקרנית ומניפולטיבית", טען. עו"ד הלוי תקף בדבריו את הפרקליטות והמשטרה על כך שקרבצ'נקו לא נחקרה כחשודה.

לפני כשלושה שבועות אישר המשנה לנשיאת העליון הפורש, השופט חנן מלצר, את בקשתו של רומן זדורוב לקיים משפט חוזר. "מהנסיבות שנתגלו נראה כי מי שהורשע לראשונה בעבירה לא ביצע אותה. נתעורר חשש של ממש כי בהרשעה נגרם לנידון עיוות דין".


(אמה של תאיר ראדה: "משוכנעת יותר מתמיד שזדורוב הוא לא הרוצח", ynet)