התפתחות דרמטית בפרשת רצח תאיר ראדה

על פי המכון לרפואה משפטית ועורך דינו של מי שהורשע ברצח, רומן זדורוב, על גופתה של תאיר ראדה נמצא D.N.A. שאינו שייך לראדה או לזדורוב, רק כיום, אחרי קרוב ל-12 שנה, הצליחו לחלץ את הדגימה המדוברת. הפרקליטות: "הערך הראייתי מוטל בספק"

חדשות כיפה יהונתן קליין 25/10/18 19:54 טז בחשון התשעט

התפתחות דרמטית בפרשת רצח תאיר ראדה
הנאשם ברצח. רומן זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

תעלומת הרצח שבוצע בקצרין לפני כמעט 12 שנה לא מפסיקה להדהד. הערב (ה') חושף המכון לרפואה משפטית, לבקשת פרקליטו של רומן זדורוב, מי שהורשע ברצח וערעורו נדחה על ידי בית המשפט העליון, ממצאים חדשים, המגלים כי על גופתה של תאיר ראדה ז"ל נמצאה דגימת ד.נ.א. שאיננה שייכת לה עצמה או לרומן זדורוב.

דגימת הד.נ.א. נלקחה משערה שנמצאה על גופתה של תאיר ראדה, ועד היום לא הצליחו לחלץ ממנה דגימה כזו.

מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל, אמר הערב: "לפי בקשתו של סנגורו של רומן זדורוב ובתיאום ובהסכמת פרקליטות המדינה, המכון לרפואה משפטית ביצע בדיקות DNA מיטוכונדרי כדי להשוות שיערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה ז"ל עם פרופילים גנטיים שונים. הבדיקות בוצעו מספר פעמים כדי לוודא את תקפותן ונמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן. לפיכך, זימנו את הסנגור ואת אנשי פרקליטות המדינה כדי לבשר להם על הממצאים החדשים".

עורך דינו של רומן זדורוב יכנס מסיבת עיתונאים בהמשך הערב שתעסוק בנושא.

הפרקליטות על ההתפתחות בפרשת רצח תאיר ראדה: "הערך הראייתי של השערות מוטל בספק, אך תוצאת הבדיקות תיבחן לנוכח העובדה שלא נעשתה השוואה למאגר פרופילים ישראלי, ככל שקיים כזה"