מבקר המדינה על האסון במירון: "אפתח בביקורת מדינה מיוחדת"

מתניהו אנגלמן הודיע במסיבת עיתונאים שערך, כי הוא יפתח בביקורת מדינה מיוחדת בעקבות האסון בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בו נהרגו 45 בני אדם ו-150 נפצעו. "מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 12:01 כא באייר התשפא

מבקר המדינה על האסון במירון: "אפתח בביקורת מדינה מיוחדת"
מבקר המדינה מתניהו, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע היום (ב') במסיבת עיתונאים אותה כינס, כי בעקבות האסון הגדול במירון בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו, הוא יפתח בביקורת מדינה מיוחדת. 

הביקורת תעסוק בשלושה מישורים: הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחתו של מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, והמישור השלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים במדינת ישראל למניעת אסון דומה בעתיד.

אנגלמן אמר בתחילת דבריו: "בלילה שבין חמישי לשישי חוותה מדינת ישראל את אחד האסונות האזרחיים הכבדים בתולדותיה כאשר 45 חוגגים במירון מצאו את מותם בנסיבות טראגיות ורבים אחרים נפצעו. ברצוני להביע את תנחומי בפני משפחות הקורבנות ולשלוח איחולי החלמה לפצועים. מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו וכעת מוטל עלינו לבדוק כיצד ניתן למנוע הישנות מקרה כזה".

אנגלמן הזכיר בדבריו כי משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר. עוד הוא הזכיר כי בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב בנושא. "ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם, יתכן והאסון היה נמנע".

"הביקורת הצביעה על ליקויים, בין היתר, בנוגע להעדר גורם ממשלתי האחראי לטיפול הכולל בקבר רשב"י והאחראי על ארגון האירוע, רמת תחזוקה ירודה, אי השלמת הפקעת מתחם הקבר לידי הגורם הממשלתי, תוספות בניה לא חוקיות, תשתיות דרכים שאינן מספקות וכבישי גישה שאינם מותאמים – בפרט עבור רכבי הצלה באירועים רבי משתתפים".

"יובהר כי ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי, נפעל על פי סעיף 14 ג' לחוק מבקר המדינה והעניין יועבר ליועץ המשפטי לממשלה לבחינתו. כמו כן, אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה, במקביל לפעילותה של הוועדה. אני שוב שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם. זאת חובתנו לבדוק את האירוע ומה שקדם לו ויש בכוונתנו לקיים את המחויבות הזאת לכל כחל ושרק".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן