שיקלי נגד בנט: "מאמין שהכוונה טובה אבל לא זו הדרך"

חבר הכנסת מימינה שהצהיר כי יתנגד לממשלת ה"שינוי", תקף את ראש מפלגתו על החבירה למפלגות השמאל ואמר: "ימינה הפרה את מרבית הבטחותיה לציבור הבוחרים שלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 07:30 כ בסיון התשפא

שיקלי נגד בנט: "מאמין שהכוונה טובה אבל לא זו הדרך"
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הצהרת יו"ר ימינה נפתלי בנט, הביאה לתגובות רבות במפלגות הימין שעושות את דרכן לאופוזיציה. הבוקר (ב') גם חבר סיעת ימינה חבר הכנסת עמיחי שיקלי תקף את דבריו של ראש מפלגתו ואמר כי מדובר ב"הפרה בוטה של הקוד הדמוקרטי הבסיסי ביותר - אמירת אמת לבוחר".

"בחודשים האחרונים עשיתי כל שביכולתי כדי שרשימת ימינה לכנסת תביא הישג משמעותי בבחירות וכדי שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלת ישראל", פתח עמיחי שיקלי בפוסט שכתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו, "האמנתי בו, ביושר שלו, באהבת ישראל ובציונות שבו ותמכתי בו במלוא העוצמה. גם ברגעים אלה אני מאמין שהכוונה טובה אבל לא זו הדרך".

חבר הכנסת שהודיע כי יתנגד לממשלה עם מפלגות השמאל המשיך ואמר כי, "אמרת בקול רם וברור: 'לא אהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים, זה לא מוסרי ולא דמוקרטי', בעיניי אתה צודק, ראשות ממשלה צריכה לבטא תמיכה ציבורית מאסיבית, תמיכה ציבורית שלא זכינו לה. דה פקטו כל החלטה שלך כראש ממשלה תצריך את אישורה של מפלגת יש עתיד והעומד בראשה שגדולה מימינה פי שלושה ולא חולקת איתה את אותם קווי יסוד לא בשאלות של יחסי רשות מחוקקת ושופטת, לא בשאלות של מדיניות ולא בסוגיות הנוגעות לביטחון פנים".
 


"גם סביב סוגיות הנוגעות לדי אן איי של מדינת ישראל אין הסכמה של ממש. יש עתיד מזוהה עם אסופת השבטים של ריבלין ומתנגדת לחוק הלאום ובימינה אין ולא יהיה בלבול סביב הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

"אמרת בקול רם וברור שבוע לפני הבחירות: 'שתפו כדי שנוכל להילחם בפייק ניוז, הספין של ביבי הוא שקר מוחלט'. אמרת 'הנה העקרונות שלי לממשלה הבאה: א. לפיד לא יהיה ראש ממשלה. אני איש ימין וכך גם רוב המצביעים. ב. הממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלת ימין. ג. נקים ממשלת ימין שאכפת לה'".

"בדיעבד מסתבר שהספין היה של ימינה, לפיד יהיה ראש ממשלה ולמרות שרוב מצביעי ימינה הם אנשי ימין הממשלה שתקום מחר היא ממשלת שמאל מרכז בתוספת כמה עלי תאנה מהימין. ימינה הפרה את מרבית הבטחותיה לציבור הבוחרים שלה תוך הפרה בוטה של הקוד הדמוקרטי הבסיסי ביותר אמירת אמת לבוחר ומאמץ כנה לעמוד בהתחייבויות כלפיו".

"אבישי בן חיים צודק"

שיקל עבר לתקוף את משמעות ההחלטה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל בהיבט החברתי: "זוהי בשום אופן לא ממשלת אחדות אלא ממשלה אליטיסטית המדירה למעלה ממיליון מצביעי ימין תוך מתן סטירת לחי מהדהדת לשכבות העממיות ולציבור המסורתי שחלק ממנו גם תמך בנו בעוצמה ומוצא את עצמו נדהם למול המהלך. צודק ד"ר אבישי בן חיים כשהוא טוען שזוהי ממשלת ישראל הראשונה".

"בהיבט של יחסי הכוחות שבין הרשות המחוקקת לרשות השופטת על זרועותיה אנחנו מנחילים כאן ניצחון לפרקליטות ולרשות השופטת שהוכיחה כי באמצעות משפטי ראווה ניתן להפיל בסופו של דבר ראש ממשלה נבחר גם ללא הרשעה", אמר שיקלי, והוסיף כי, "הייתי שמח להיות פחות חשדן כלפי המערכת הזו אבל התבטאויותיהם של מוביליה כדוגמת שי ניצן ודינה זילבר לא מותירים מקום לספק באשר למוטיבציות הפוליטיות המנחות אותה. בסיכום, אנחנו צפויים לראות מערכת משפטית חזקה לאין ערוך לאור הקמתה של הממשלה הזו".

"ובזירה הבינלאומית", המשיך שיקלי והבהיר, "שלא נטעה, הקמת ממשלת שמאל קולות מצדדי בית הדין בהאג תהיה מכה נוספת לציר הלאומי-שמרני ואנו צפויים לראות חגיגות ניצחון בוושינגטון של ממשל ביידן, ברמאללה, בעזה ומעל לכל באיראן".

לסיכום אמר חבר הכנסת מימינה כי, "במסכת עירובין יש מדרש יפה על ההבדל שבין דרך שהיא קצרה וארוכה לבין דרך ארוכה וקצרה, לצערי נפתלי בנט בחר בדרך הקצרה ואת המחיר כולנו נשלם".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן