בנט לחברי ימינה: הכיוון - ממשלת שינוי

סיעת ימינה התכנסה לישיבה ברקע הניסיונות להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל. "לא נמסור שטחים ולא נפגע בזהות היהודית של מדינת ישראל", הבהיר יו"ר המפלגה את הקווים האדומים שלו וטען: "בחירות חמישיות יביאו כאוס" | בליכוד תקפו את דברי בנט: "הדבר העקבי היחיד אצל בנט הוא הונאת בוחריו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/21 16:34 יט בסיון התשפא

בנט לחברי ימינה: הכיוון - ממשלת שינוי
בנט, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת כאשר מפלגת ימינה התכנסה לישיבת סיעה בה יו"ר המפלגה נפתלי בנט הבהיר את עמדתו לפיה פניו להקמת ממשלה עם יאיר לפיד, חבר הכנסת עמיחי שיקלי לא נכח בישיבה. "מנהיגות זה לקחת אחריות", אמר בנט לחברי הסיעה, "לא לברוח. יש לנו קווים אדומים ונעמוד בהם. לא נמסור שטחים ולא נפגע בזהות היהודית של מדינת ישראל", הוא הבהיר. 

"הכי קל היה לי להתבצר ולשפוך נפט ולהלהיט עוד, כמו אחרים. ככה נפרק את המדינה", סיפר בנט, "תוך כדי משא ומתן עם ממשלת השינוי ביבי הבטיח עריקים, ואז באנו - ופתאום יום אחד הם חולים, יום אחד לא זמינים, יום אחד לא עונים. האמת היא - שפשוט אין אף אחד. אני מדבר עם אנשים בימין, שכלתנית אנשים מבינים בדיוק את המצב". 

יו"ר ימינה המשיך והתייחס לבחירתו המסתמנת להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "רגע לפני תהום למדינת ישראל ולימין, כי במקרה הטוב נגיע שוב למבוי סתום ובמקרה הרע בחירות חמישיות יביאו כאוס". 

בליכוד מיהרו לתקוף את בנט ואמרו כי, "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, למרות ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות. אבל כשבנט פסל את ממשלת השמאל בזמן הלחימה, אלטרנטיבת הבחירות הייתה רלוונטית באותה מידה כמו היום. עכשיו התברר שהתירוץ הזה היה רק אמצעי להסחת הדעת של הימין". 

"בנט יודע היטב שבכל עת אם יצטרף לימין - תוקם ממשלת ימין", אמרו בליכוד והוסיפו כי, "הדבר העקבי היחיד אצל בנט הוא הונאת בוחריו ושאר מצביעי הימין, והשלכת ״העקרונות״ שדיבר עליהם לפח, הכל כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר".