נתניהו בלחץ: "סער ובנט, בואו לפגישה מייד"

פחות משלוש שעות לפגישתם של חברי ימינה במטה המפלגה ברעננה ובגוש הימין מנסים הכל כדי למנוע את הקמת ממשלת השינוי. נתניהו ביקש מסער ובנט להגיע לפגישה דחופה, וראשי גוש הימין חתמו על הצעתו של נתניהו מהבוקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 11:44 יט בסיון התשפא

נתניהו בלחץ: "סער ובנט, בואו לפגישה מייד"
שינוי מאזן הכוחות בימין. סער ובנט, צילום: פלאש 90

סיעת ימינה צפויה להיפגש היום (א') בשעה 14:00, ועל פי כל ההערכות בפגישה יחליטו כי יקימו ממשלה יחד עם יאיר לפיד וגוש השינוי. מי שמרגיש כעת את החרב על צווארו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמשדר פאניקה ופנה מהבוקר לסער ובנט בהצעות מרחיקות לכת. חוסר ההיענות מצד השניים הביא את נתניהו לשלוח להם הצהרה מיוחדת.

בהצהרה שפרסם נתניהו בחשבון הטלגרם שלו כתב: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופייה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו. חתמנו על הצעה מרחיקה לכת לגדעון סער ונפתלי בנט, הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות, שתדאג לכל אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף בקשה לפגישה דחופה וכתב: "כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את גדעון סער ונפתלי בנט בואו עכשיו, מיד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

המכתב אותו הזכיר נתניהו הוא למעשה הצעת נתניהו לסער ובנט מהבוקר, להקים ממשלת רוטציה בשלושה ראשים: גדעון סער יכהן כראש ממשלה הראשון שנה ורבע, בנימין נתניהו בשנתיים שלאחריו נפתלי בנט ראש ממשלה שלישי במשך שנה ורבע. 

 

צילום: המכתב לסער ובנט

במכתב עליו חתמו ראשי גוש הימין: נתניהו, סמוטריץ', דרעי, גפני וליצמן נכתב: "מתוך נכונות לשים בצד כל שיקול אישי ומתוך נכונות לעשות צעדים חסרי תקדים ומרחיקי לכת כדי להבטיח את ביטחונה ואופייה של מדינת ישראל, בניסיון אחרון למנוע ממשלת שמאל שתסכן את המדינה, אנו, ראשי סיעות גוש הימין החתומים מטה, מציעים בזאת לח״כ גדעון סער ולח״כ נפתלי בנט את ההצעה הבאה:

1 - תוקם ממשלת ימין.  

2 - ח״כ גדעון סער יכהן כראש ממשלה החל מיום השבעת הממשלה ה-36 ולמשך שנה ושלושה חודשים. 

חברי הכנסת של סיעותינו יחתמו על המסמך הדרוש לנשיא המדינה לשם מתן האפשרות לח״כ סער להקים את הממשלה. 

3 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן כראש הממשלה החל מתום תקופת כהונתו של ח״כ סער הנקובה בסעיף 2 וזאת למשך שנתיים. 

4 - ח״כ נפתלי בנט יכהן כראש ממשלה ביתרת תקופת כהונת הממשלה החל מתום כהונתו של ראש הממשלה נתניהו כמפורט בסעיף 3 לעיל. 

5 - סעיף הפריטטיות יבוטל. 

6 - שר המשפטים ימונה בהסכמה״.