אחרי הביקורת, בטיימס מתנצלים: "התמונה של הילדה מעזה לא נכונה"

בעיתון הטיימס גינו את ישראל על מבצע שומר החומות ופרסמו את תמונות ההרוגים בעזה ובישראל. אלא שהעיתון פרסם תמונה של ילדה שנהרגה לפני כמה שנים. אחרי שנחשפה הטעות, בטיימס מיהרו להתנצל. ומה עם עיתון הארץ?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 11:06 יט בסיון התשפא

אחרי הביקורת, בטיימס מתנצלים: "התמונה של הילדה מעזה לא נכונה"
הארץ, צילום: צילום מסך

בעיתון האמריקאי הנפוץ מרבים להעביר ביקורת על ישראל, אחרי מבצע שומר החומות יצאו בטיימס עם כתבת שער בה פורסמו שמות ההרוגים ותמונות של "מחיר המלחמה". על השער הופיעו תמונות של הילדים שנהרגו בעזה ובישראל במהלך מבצע שומר החומות, אלא שאחת התמונות הייתה של ילדה שנהרגה לפני כמה שנים.

אחרי החשיפה והביקורת  בעקבות הטעות, בטיימס פרסמו התנצלות. עיתונאי הטיימס כתב בחשבון הטוויטר שלו על הטעות בתמונתה של רהף אל-מסרי בת ה-10: "פרסמנו בטעות תמונה שגויה. הילדה בתצלום של רהף לא הייתה היא. החלפנו את התמונה באחרת שסופקה על ידי המשפחה. רהף נהרגה בלילה הראשון של המבצע, כפי שדיווחנו. התמונה הייתה שגויה".

תמונת הילדה שהוצגה בטייימס

תמונת הילדה שהוצגה בטייימסצילום: צילום מסך

הכתבה עוררה סערה גם בישראל, אחרי שעיתון הארץ פרסם את אותה כתבה על שער העיתון אך השמיט את תמונות הילדים הישראלים שנהרגו. עורך העיתון עמוס שוקן התנצל על המהלך שגרם לביקורת רבה על העיתון וכתב: "הורדת 2 הילדים הישראלים שנהרגו במלחמה מן הכתבה של הניו יורק טיימס היא טעות קשה של עורך שנימק את זה שדיווחנו על המקרים שלהם בהרחבה ובזמן אמיתי."

בינתיים בעיתון הארץ לא תוקנה הטעות והתמונה הלא נכונה ממשיכה להופיעה באתר לאחר שהועתקה מעיתון הטיימס.

בראיון מיוחד לחדשות כיפה אמר שוקן כי: "האסטרטגיה של ההפצצות גורמת נזק לישראל, מלבד שהיא גורמת נזק לכל הילדים האלה למשפחות ולנשים שנהרגו, מנגד, היא לא מביאה שום תועלת לישראל והאסטרטגיה היתה צריכה להיות של הגנה שבה ישראל מאוד הצליחה עד היום. והיה צריך להשקיע בזה יותר כדי למנוע את 10 ההרוגים הישראלים, ולא היה צריך להפציץ".

שוקן הוסיף על תקיפות חיל האוויר ברצועה כי: "היה צריך לדחות את הפעילות של חיל האוויר די זמן, ולהתגונן. צריך לשפר את ההגנה של ישראל, הנצחון האמיתי במלחמה הוא הניצחון ההגנתי, אמנם היו לנו הרוגים אמנם במספר מאוד זעום".