סקר מגלה: רוב מצביעי ימינה ותקווה חדשה נגד הישענות על רע"מ

60% ממצביעי תקווה חדשה ו-72% ממצביעי ימינה השיבו כי הם מתנגדים לממשלת גוש השינוי הנסמכת על רע"מ. רוב הציבור סבור כי ממשלה כזו לא תוכל לבצע את איסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/21 22:28 יח בסיון התשפא

סקר מגלה: רוב מצביעי ימינה ותקווה חדשה נגד הישענות על רע"מ
סער ובנט., צילום: Miriam Alster/Flash90

בסקר שנערך השבוע על ידי מכון סמית, עבור פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, נמצא כי רוב היהודים בישראל מתנגדים לממשלה הנסמכת על מפלגת רע"מ. עוד נמצא בסקר כי 60% מהמשיבים סבורים שממשלה הנסמכת על המפלגות הערביות לא תוכל לממש את המדיניות שהציגו נציגי מפלגת "תקווה חדשה" בעקבות מעשי הלינץ' והמהומות בהשתתפות חלק מערביי ישראל ובכלל זאת איסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי.

בסקר שנעשה בעקבות נכונותן של המפלגות וביניהן מפלגות מגוש הימין – "ימינה" ו"תקווה חדשה" לשבת בממשלה הנסמכת על קולותיהם של חברי מפלגת רע"מ, נשאלו המשיבים האם הם מסכימים לקריאת פורום בוחרים בחיים שלא להקים קואליציה שתהיה תלויה ברע"מ. כ60 אחוזים מהעונים לסקר השיבו שהם מסכימים עם קריאת הפורום, 26.8 אחוזים לא הסכימו עם הקריאה ואילו 13.5 השיבו כי אין להם דעה בעניין.  

בקרב מצביעי תקווה חדשה 60 אחוזים מהנשאלים התנגדו לממשלה כזו ואילו בקרב מצביעי ימינה 72.5 אחוזים התנגדו לממשלה הנסמכת על מפלגת רע"מ.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר היא האם לדעתך ממשלה הנשענת על המפלגות הערביות תהיה מסוגלת לבצע מדיניות של "חומת מגן" באיסוף נשק בחברה הערבית. כ60% מהמשיבים ענו שהם סבורים כי אם תקום ממשלה כזו היא לא תצליח לבצע מדיניות זו כלפי החברה הערבית, 27% השיבו כי ממשלה כזו תהיה מסוגלת לבצע מבצע נגד הפשיעה בחברה הערבית ואילו 12% השיבו כי אין להם דעה בעניין.

הסקר בוצע בפאנל אינטרנטי ב-27 במאי 2021 בקרב 500 גברים ונשים כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (גילאי 18 ומעלה), טעות הדגימה – 4.5%.