עם צאת השבת: נעצר חשוד בזריקת בקבוקי התבערה בלוד

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו בליל חמישי לעבר בית משפחה יהודית בלוד - אין נפגעים אך נגרם נזק למקום, בעיקר בזכות פעולה מהירה של תושבי האזור שכיבו את הלהבות. המשטרה עצרה הערב ערבי תושב העיר כבן 20 בחשד למעשה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/05/21 22:03 יח בסיון התשפא

עם צאת השבת: נעצר חשוד בזריקת בקבוקי התבערה בלוד
מצלמת האבטחה מתעדת את השלכת בקבוקי התבערה, צילום: ללא

פחות מ-48 שעות לאחר זריקת בקבוקי התבערה לעבר בית המשפחה היהודית בלוד, המשטרה עצרה הערב (שבת) ערבי תושב העיר בשנות העשרים לחייו בחשד למעשה. באירוע לא נפגעו אנשים אך נגרם נזק לבית המשפחה. צו איסור פרסום הוטל על כל פרטי חקירת האירוע.

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו בלילה שבין חמישי לשישי האחרון על דירת מגורים בה ישנה משפחה, בשכונת שער העיר הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר לוד. מדובר בבית של משפחה יהודית החיה בשכונה שבה מרבית התושבים בשכונה הם מקהילת חב"ד.

בזכות הערנות המתמדת של התושבים תוך זמן קצר הגיעו מספר מתנדבים עם מטפי כיבוי והצליחו להשתלט על האש שפרצה בעקבות בקבוקי התבערה שבערו בחצר הבית.

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה צילום: ללא

ראש העיר לוד, יאיר רביבו הגיע למקום הפגיעה יחד עם המתנדבים שהגיעו לעזור לבית שנפגע, ולמשפחה המבוהלת. התארגנות משותפת של אזרחים היא זו שסייעה למניעת אסון, וזאת לאחר שביום שלישי האחרון החלו כוחות המשטרה לצמצם את נוכחותם בעיר. מתוך כ-800 שוטרים ולוחמי מג"ב שהוצבו בעיר, נותרו בשטח רק כ-250 שוטרים ולוחמי מג"ב. ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "מי שחלם על רגיעה ושקט התבדה, זה מתפוצץ שוב בפנים. ללא מבצע וטיפול מיוחד של המשטרה בלוד, עכו ורמלה, הטרור יתחזק".