צפוי מראש: אסד ניצח בבחירות לנשיאות סוריה

עם רוב מוחץ של 95.1% מההצבעות, בשאר אסד ניצח בבחירות בסוריה ויכנס לקדנציה רביעית בתפקיד. "תודה לכל הסורים על תחושת הלאומיות הגבוהה שלהם ועל השתתפותם הבולטת בבחירות" כתב בהודעת הניצחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/21 07:33 יז בסיון התשפא

צפוי מראש: אסד ניצח בבחירות לנשיאות סוריה
בשאר אסד, צילום: shutterstock

ניצחון רביעי לבשאר אל-אסד בבחירות לנשיאות סוריה, והוא ימשיך בכהונתו כנשיא לעוד קדנציה נוספת. על פי הודעת מטה הבחירות במדינה השכנה, אסד זכה אמש (ה') ל-95.1% מקולות הבוחרים, ובכך גבר על שני "המתמודדים" שעמדו מולו בבחירות. אסד ירש את התפקיד מאביו, חאפז אל-אסד, בשנת 2000 אחרי שמת, ומאז אוחז בתפקיד כשכל קדנציה היא במשך 7שנים לפי החוק בסוריה.

מתנגדיו של אסד מחו על זיוף בחירות והונאה של הציבור, וטענו כי הקלפיות היו רק באזורים שנמצאים בשליטת המשטר בלבד, ובכך רק תומכיו של אסד יכלו להצביע. הבחירות המזויפות לא עושות רושם על הקהילה העולמית ובארצות הברית ומדינות אירופה הודיעו שהן לא יכירו בתוצאות הבחירות. ההכרזה של מדינות המערב גם הן לא משאירות רושם על אסד שביטל את הקריאה וטען כי הוא השליט החוקי.

עוד טרם היציאה לחגיגות בקרב תומכי אסד, שחרר הרודן הודעת ניצחון בעמוד הפייסבוק שלו בה הודה למצביעים. "תודה לכל הסורים על תחושת הלאומיות הגבוהה שלהם ועל השתתפותם הבולטת בבחירות. נתחיל ממחר את מסע העבודה שלנו לבניית התקווה ולבניית סוריה", נכתב בהודעה. סוריה עדיין נמצאת תחת פילוג קיצוני בין חלקי העם הכולל שפיכות דמים נוראית  ולבריחתם של כ-11 מיליון מבתיהם, שהם כמחצית מהתושבים שחיו במדינה.