תפילת משפחות הרוגי מירון ; "שכל אותם עסקנים יעשו חשבון נפש" |צפו

עם הימלאות 30 לאסון הלאומי במירון, התקיים בכותל המערבי מעמד תפילה בנוכחות משפחות הרוגי מירון. הרב נחמן מאיר אלחדד ששיכל את שני בניו באסון מירון, במפגש המשפחות מול הכותל המערבי: "שכל אותם עסקנים יעשו חשבון נפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 20:57 טז בסיון התשפא

תפילת משפחות הרוגי מירון ; "שכל אותם עסקנים יעשו חשבון נפש" |צפו
מפגש המשפחות לפני עצרת התפילה, צילום: ללא

היום (ה') עם הימלאות 30 לאסון הלאומי במירון, התקיים בכותל המערבי מעמד תפילה בנוכחות משפחות הרוגי מירון. במעמד השתתפו כ-25 משפחות.

הרב נחמן מאיר אלחדד ששיכל את שני בניו באסון הלאומי במירון בהצהרה לתקשורת בסיום מפגש המשפחות בכותל המערבי: שלושים יום לאחר האסון אנחנו נחרדים לגלות שבמקום לחקור ולהעמיק בפרשה על מנת למנוע את האסון הבא - מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.

משפחות אסון מירון

משפחות אסון מירוןצילום: ללא

האסון המירון

האסון המירוןצילום: David Cohen/Flash90

שר השיכון הרב יעקב ליצמן בפגישה עם נציגי משפחות הרוגי מירון: בפגישה מרגשת וכואבת בלשכתו, אירח שר השיכון הרב יעקב ליצמן את נציגי משפחות הרוגי האסון במירון, שביקשו לרתום את השר למאמצים לקיים הליך חקירה ממצה והוגן, בעקבות האסון הקשה בו איבדו המשפחות את יקיריהם, מטובי בניה של היהדות החרדית בל"ג בעומר האחרון, למגינת לב כל עם ישראל. 

ליצמן עם משפחות מירון

ליצמן עם משפחות מירוןצילום: ללא

נציג המשפחות ישראל דיסקינד ששיכל את אחיו הקטן הרב שמחה בונים דיסקינד באסון הנורא העלה בפני השר הרב ליצמן את כאב המשפחות נוכח המאמצים השונים על ידי גורמים מסויימים למנוע קיום חקירה אמיתית לבחינת האסון הנורא, והעלה את הדרישה לעמוד על כך שהמקרה הנורא שטילטל את העולם היהודי לא יטואטא מתחת לפני השטח ח״ו. השר הרב ליצמן הבהיר את דעתו כי הוא שותף מלא לדעתם ולמאמציהם לקיום חקירה נכונה, מהותית ויסודית, בשקיפות מלאה וללא משוא פנים. 

הרב ליצמן חזר בפני נציגי המשפחות על עמדתו הברורה אותה אף הצהיר במליאת הכנסת ובכל מקום אפשרי, כי לא נאפשר להתחמק ולא נעכב שום בדיקה אפשרית על מה שהיה באסון הקשה. 

נפעל יחד, אמר השר, בשיתוף כל גורם אחראי עליו תוטל המשימה לחקירת ובדיקת האסון הנורא הזה. נדרוש למיצוי כל ההיבטים ולא נשאיר אבן על אבן להגעה לחקר האמת, בכדי למנוע הישנות מקרה קשה זה וכדי למנוע סכנת חיים במקום הקדוש הזה, מתחם הר מירון.

במרכז דבריו הדגיש שר השיכון כי על המדינה לפצות את המשפחות בהתאם ולא להסתפק במתן מענה חלקי. נדרוש מרה״מ והאוצר יחד עם יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי, ויו״ר ועדת הכספים הרב משה גפני, לקדם את חוק פיצויי האסון כדי להסדיר את המגיע למשפחות באופן נרחב, כפי שצריך להביא להן בדין ולא בחסד.

הלווית האחים משה מרדכי (12) ויוסף דוד (18) אלחדד

הלווית האחים משה מרדכי (12) ויוסף דוד (18) אלחדדצילום: David Cohen/Flash90

מכתב המשפחות:

לפני כשלושים יום ישראל עברה טרגדיה לאומית.
לא מדובר באסון של המגזר החרדי, זה אסון של כלל הציבור בישראל.
אנחנו, משפחות הנספים, היינו בטוחים שבתוך מספר ימים מדינת ישראל תתכנס ותחקור האירוע לעומק - על מנת שטרגדיות כאלו לא יקרו שוב, אבל לצערנו אנחנו מגלים מערכת טיוח מקצועית ומשומנת.
שלושים יום לאחר האסון אנחנו נחרדים לגלות שבמקום לחקור ולהעמיק בפרשה על מנת למנוע את האסון הבא - מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.
דווקא היום, אנו המשפחות של ההרוגים באסון, רוצים להיות מאוד ברורים.
אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית, אמיתית. עם סמכויות ושיניים. לחקור את האסון ובעיקר לשמור עלינו מהאסון הבא.
עלינו להגיע לחקר האמת על מנת שנוכל למצוא מזור לכאב העצום, וגם כדי שנוכל למנוע את הטרגדיה הבאה.
מצפוננו לא יירגע עד שנדע שעשינו הכל, כדי להבטיח שעולמם של אחרים לא יחרב כפי שעולמנו חרב ביום האסון.
לא מדובר רק בנו, המשפחות של ההרוגים. אנו כחברה וכמדינה מצווים לעמוד על המשמר ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אסונות דומים בעתיד.
נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שתוקם ועדת החקירה ממלכתית עם שיניים וסמכויות, בדיוק כמו שטרגדיה בסדר גודל כזה דורשת.
יש כאן טרגדיה אדירה וכאב נוראי של הרבה מאוד משפחות שמתמודדות עם האובדן הקשה ביותר שאפשר לחוות או לחלום עליו.
אנחנו דורשים מכל הגורמים הרלוונטיים ובעיקר מהפוליטיקאים, הסירו ידכם מהספינים ומאינטרסים צרים, זו לא העת לטיוח.
אנו, המשפחות שגורלן נכרך זה בזה בנסיבות המצערות, קוראות לכל עם ישראל להצטרף אלינו היום ולקרוא בצורה ברורה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. אחרת, לא נוכל לומר שידינו לא שפכו את הדם ועינינו לא ראו.
קולם של קורבנות האסון לא יכול להשמע, אבל אנחנו כאן כדי למנוע את הקורבנות הבאים.
תודה רבה.