נזיפה צרפתית | גבי אשכנזי זימן לשיחה קשה את השגריר הצרפתי

שר החוץ הישראלי זימן לשיחת נזיפה את השגריר הצרפתי אריק דנון, זאת בעקבות ראיון שהעניק שר החוץ הצרפתי לטלוויזיה המקומית, שם טען כי ישראל בדרך לאפרטהייד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 14:58 טז בסיון התשפא

נזיפה צרפתית | גבי אשכנזי זימן לשיחה קשה את השגריר הצרפתי
שר החוץ גבי אשכנזי , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגד דברי שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן והצהיר כי: "לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות", גם שר החוץ של כחול לבן גבי אשכנזי מצטרף למהלך. 

גבי אשכנזי זימן היום (חמישי) את שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, לשיחת נזיפה בלשכתו. זאת על רקע דברי שר החוץ הצרפתי בשבוע שעבר, אשר טען כי ישראל בדרך להיות מדינת אפרטהייד. דובר משרד החוץ מסר כי במהלך השיחה בין השניים הבהיר שר החוץ לשגריר הצרפתי שישראל דוחה את דבריו על הסף: "דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות".

ממשרד החוץ נמסר: "ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית. שר החוץ אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם".

הדברים של לה דריאן נאמרו במסגרת ראיון לרשת LCI, שם טען כי יש לקיים את פתרון שתי המדינות על מנת למנוע מישראל לאמץ מדיניות האפרטהייד.

נזכיר כי ראש הממשלה  הביע את מחאתו נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי. "השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד - טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם". עוד הוסיף נתניהו במתקפת נגד: "מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה - וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".