נתניהו נגד שר החוץ הצרפתי: "לא נסבול הטפות מוסר צבועות"

בטקס לזכרם של חללי אלטלנה בתל אביב, התייחס ראש הממשלה להאשמות כנגד ישראל שעלולה להפוך למדינת אפרטהייד. "טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/05/21 19:27 טו בסיון התשפא

נתניהו נגד שר החוץ הצרפתי: "לא נסבול הטפות מוסר צבועות"
נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה, צילום: ללא

היום (ד') התקיים הטקס לזכר חללי אלטלנה בתל אביב, הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הטקס עלה נתניהו לנאום, וניצל את ההזדמנות להשיב להאשמות שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן כי ישראל בדרך להיות מדינת אפרטהייד. הדברים של לה דריאן נאמרו במסגרת ראיון לרשת LCI שטען כי יש לקיים את פתרון שתי המדינות על מנת למנוע מישראל לאמץ מדיניות האפרטהייד.

"אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי בראיון לטלוויזיה" אמר נתניהו במהלך נאומו. "השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד - טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם" אמר נתניהו באופן נחרץ. עוד הוסיף נתניהו במתקפת נגד: "מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה - וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".

נתניהו התייחס גם למבצע שומר החומות: "בשבועות האחרונים קיבלנו תזכורת שהמאבק שלנו לחיות בארצנו עדיין לא תם. תמיד אמרתי, מי שינסה לפגוע בנו יספוג פגיעה מוחצת וכך היה. הכנו את ארגוני הטרור מכה קשה ביותר. עמדנו גם בחזית שנייה מול פורעים שזרעו אלימות בלתי נסבלת בישראל. דוברי חמאס התסיסו את ערביי ישראל - גם על הפרעות האלו התגברנו והחזרנו את השקט והביטחון, אבל גם כאן נצטרך להשקיע מאמצים נוספים כדי להשיב את מרקם החיים בין יהודים וערבים בארצנו".