אסון הרכבל | איתן בן ה-5 פקח את עיניו ונושם בכוחות עצמו

"זהו שלב רגיש במיוחד" נמסר מבית החולים. במקביל 5 בני משפחתו יובאו היום לקבורה בישראל | 3 החשודים שנעצרו הודו כי הבלמים נשארו פתוחים בכוונה, כדי לעקוף בעיה אחרת במנגנון שהתגלתה חודש וחצי לפני כן

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 14:01 טו בסיון התשפא

אסון הרכבל | איתן בן ה-5 פקח את עיניו ונושם בכוחות עצמו
ילדי משפחת בירן, צילום: פייסבוק

שלושה ימים לאחר שאושפז, איתן בן ה-5 התעורר ופקח היום (ד') את עיניו לאחר שהרופאים בבית החולים "רג'ינה מרגריטה" בטורינו גמלו אותו מהרדמה.

"הוא שב להכרה", אמר מנהל בית החולים בטורינו, ג'ובאני לה וואלה. "יש התאוששות הדרגתית, ותידרש תמיכה פסיכולוגית. הוא כבר פקח את עיניו וחשוב שימצא לידו פרצופים מוכרים". לפי הדיווחים באיטליה, דודתו הייתה עמו באותו זמן בחדר בית החולים. "זהו שלב רגיש במיוחד" נמסר מבית החולים שעדכן על השיפור במצבו של הילד, הניצול היחיד באסון הכבד. 

צילום: פייסבוק

באסון שהתרחש ביום ראשון נהרגו 14 בני אדם, בהם עמית בירן (30), רעייתו טל פלג־בירן (26) ובנם תום בן השנתיים שהתגוררו בעיירה פאביה שבצפון איטליה. כמו כן גם יצחק כהן (82) ורעייתו ברברה כהן־קוניסקי (72), סבה וסבתה החורגת של טל, הגרים בישראל והגיעו לביקור משפחתי. גופותיהם של חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון הרכבל באיטליה צפויות להגיע היום לישראל.

העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דיווח היום כי3 עובדי החברה האחראית על תפעול הרכבת נעצרו על-ידי המשטרה המקומית במסגרת חקירת אסון הרכבל שבו נהרגו חמישה בני משפחה ישראלים. 3 העצורים חשודים בהריגה, רשלנות והוצאת כלים למניעת פציעות. על פי הדיווח במדינה, החשודים הודו כי הבלמים נשארו פתוחים בכוונה, כדי לעקוף בעיה אחרת במנגנון שהתגלתה חודש וחצי לפני כן.

הרכבל באיטליה

הרכבל באיטליהצילום: shutterstock

האפיפיור פרנציסקוס הגיב לאסון, הביע תנחומים למשפחות הנספים והתייחס גם לפצוע הישראלי, הילד איתן בירן בן הארבע שמצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם. האפיור אמר בהודעתו כי: "שמע בצער רב על התאונה הדרמטית ברכבל מסטרזה למוטארונה", והוסיף: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

צילום: shutterstock

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן