אסון הרכבל | נעצרו 3 חשודים, בהם מנכ"ל אתר התיירות

המשטרה האיטלקית עצרה את החשודים. היום צפויות הגופות להגיע לישראל לקראת טקסי הלוויה | הרופאים החלו להעיר את איתי, ששרד את האסון: "מראה סימנים חיוביים - מצבו קריטי"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 07:36 טו בסיון התשפא

אסון הרכבל | נעצרו 3 חשודים, בהם מנכ"ל אתר התיירות
ילדי משפחת בירן, צילום: פייסבוק

אסון הרכבל באיטליה: העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דיווח היום (ד') כי 3 עובדי החברה האחראית על תפעול הרכבת נעצרו על-ידי המשטרה המקומית במסגרת חקירת אסון הרכבל שבו נהרגו חמישה בני משפחה ישראלים. 3 העצורים חשודים בהריגה, רשלנות והוצאת כלים למניעת פציעות. על פי הדיווח במדינה, החשודים הודו כי הבלמים נשארו פתוחים בכוונה, כדי לעקוף בעיה אחרת במנגנון שהתגלתה חודש וחצי לפני כן.

באסון שהתרחש ביום ראשון נהרגו 14 בני אדם, בהם עמית בירן (30), רעייתו טל פלג־בירן (26) ובנם תום בן השנתיים שהתגוררו בעיירה פאביה שבצפון איטליה. כמו כן גם יצחק כהן (82) ורעייתו ברברה כהן־קוניסקי (72), סבה וסבתה החורגת של טל, הגרים בישראל והגיעו לביקור משפחתי. גופותיהם של חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון הרכבל באיטליה צפויות להגיע היום לישראל.

בין העצורים - לואיג'י נריני, בעל החברה שהפעילה את הרכבל. בנוסף, נעצר אחד ממנהלי ההנדסה בחברה וכן עובד נוסף. מעורבים בחקירה אמרו לעיתון כי יש נגדם "ראיות משמעותיות", כמו כן מסתמן כי הגורם להתרסקות הרכבל הוא אותו "מזלג", כלי שהחזיק את בלמי החירום פתוחים - במטרה לעקוף תקלה שנמשכה במערכת הבלמים כבר חודש וחצי. 

משפחת בירן

משפחת בירןצילום: באדיבות המשפחה

הרופאים בבית החולים בטורינו מספרים כי החלו להעיר את איתי בן ה-5 וכי החלו סימני ערות ראשונים - ושהתגובה שלו חיובית. עם זאת, מצבו עדיין מוגדר קשה והצוות הרפואי מתנהל בזהירות

דובר בית החולים עדכן מוקדם יותר היום שלאיתן לא נגרם נזק מוחי ואין חבלות משמעותיות בגופו - מלבד שברים מקומיים. הרופאים מעודדים מהשיפור במצבו הפיזי, אם כי ברור שיהיה לו קשה מאוד להתגבר נפשית על האסון הכבד שאירע.

האפיפיור פרנציסקוס הגיב לאסון, הביע תנחומים למשפחות הנספים והתייחס גם לפצוע הישראלי, הילד איתן בירן בן הארבע שמצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם. האפיור אמר בהודעתו כי: "שמע בצער רב על התאונה הדרמטית ברכבל מסטרזה למוטארונה", והוסיף: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

בקהילה היהודית באיטליה המומים מהאסון ויצאו בקמפיין לגיוס כספים למען הילד פצוע איתן בן ה-4 שנותר יתום.

צילום: shutterstock