"חבל שלא נהרגו אלף מחבלים!" צעק סמוטריץ לעבר מראענה | צפו בדיון הסוער

דיון סוער בכנסת על התנהלות המשטרה במהומות: "חד משמעית אני מסכים שלא היה הולם בתחילת המאורעות"| אוחנה התייחס לטענות נגד יו"ר עוצמה יהודית: "צריך להאשים את התוקפן, למיטב ידיעתי - ח"כ בן גביר לא מאלה". סמוטריץ: "לערביי ישראל יש הזדהות עם האויב"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 13:26 טו בסיון התשפא

"חבל שלא נהרגו אלף מחבלים!" צעק סמוטריץ לעבר מראענה | צפו בדיון הסוער
סמוטריץ ואוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה נאם היום (ד') במליאת הכנסת בנושא ועדת חקירה בהתנהלות המשטרה במהומות ואמר כי "חמישה בתי כנסת הוצתו, אבל אף אחד לא הצית מסגד, ביצעו לינץ' באזרחים יהודים וירו באזרחים יהודים" דבריו עוררו סערה במליאה. ח"כ איבתיסאם מרענה כעסה על דבריו והאשימה את אוחנה בהסתה: "נרצח אזרח ערבי בלוד", ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא נשאר חייב והשיב: "חבל שלא נהרגו אלף מחבלים".

אוחנה התייחס לטענות נגד בן גביר: "צריך להאשים את התוקפן: את מי שהרים יד, את מי שהרים אבן, בקבוק תבערה, נשק, הסית לאלימות. למיטב ידיעתי - ח"כ בן גביר לא עשה אף אחד מאלה". 

וח"כ סמוטריץ יצא כנגד המפכ"ל "אנחנו באירוע לחימה מול אויב - לערביי ישראל יש הזדהות עם האויב". וביקש מהשר אוחנה  היערכות של השטרה לקראת הפגנה של ערביי לוד בשישי הקרוב: "שלא נהיה מול פוגרומים - המשטרה עומדת בצד והיהודים חוטפים אבנים"

אוחנה התייחס לפעולות שנעשו במסגרת מבצע חוק וסדר שנפתח בתחילת השבוע ואמר: "הפעולות האינטנסיביות הללו והעוצמתיות, שיפרו משמעותית את המענה שניתן לאזרחים, שחד משמעית אני מסכים לא היה הולם בתחילת המאורעות, ושיפר משמעותית את ביטחונם האישי של תושבי הערים המעורבות." 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במסגרת השאילתא לשר לבט"פ שהתקיימה היום במליאת הכנסת אמר אזולאי:  "ילדי עכו לא מסוגלים ללכת בביטחה מביתם לבית הספר. רק אמש שמענו על עוד תקיפה על רקע לאומני של ילדי בית הספר היסודי שבמרכז העיר עכו. ילדי עכו מסתובבים בימים אלה עם אפס תחושת ביטחון. " 

"מדוע המשטרה באופן עקרוני ותמוה לא נכנסת לתוך העיר העתיקה. כיליד עכו אני אומר באופן הכי ברור - עכו העתיקה שייכת ליהודים לא פחות ממה שהיא שייכת לערבים. אין סימטריה באירועים הללו, אסור לתת לאותם מחבלים פורעים שהתחילו עם הפרעות שום לגיטימציה. יש לחזק את כוחות הביטחון על מנת שיוכלו לעשות את עבודתם ללא מורא". אמר אזולאי

בסיום דבריו פונה ח"כ אזולאי לשר לבט"פ: "אבקש לדעת מה נעשה בנושא ביטחונם של תושבי עכו".