טבריה או ירושלים? באיזה עיר אחוז המובטלים הגבוה ביותר

אחרי שנת קורונה קשה במיוחד, כלכלת ישראל מראה סימנים של התאוששות. שירות התעסוקה מפרסם את דו"ח דורשי העבודה, וחושף באילו ערים אחוז האבטלה הוא הגבוה ביותר. איפה נמצאת העיר שלכם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 12:23 יד בסיון התשפא

טבריה או ירושלים? באיזה עיר אחוז המובטלים הגבוה ביותר
צילום: Yossi Zamir/Flash90

משבר הקורונה פגע בענפי תעסוקה רבים ואחוז המובטלים בארץ לא הפסיק לעלות, כמעט בכל הענפים עלו אחוזי האבטלה, אך ענפים כמו תיירות, מסחר, מכירות והחינוך אשר פתיחתם  הייתה תלויה בהטלת הסגרים והחלטות הממשלה המשתנות נפגעו יותר מהאחרים. שירות התעסוקה מפרסם את נתוני חודש אפריל, חושף את האבטלה הגואה במגזר הערבי ונותן הצצה לרשימת הערים עם אחוז המובטלים הגבוה ביותר.

צילום: לשכת התעסוקה

 

אום אל פחם נמצאת בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר לחודש אפריל עם 24.4%,  וכן 3 מבין 5 הערים המובילות הן ערביות. מי שיכולה לחייך מעט אחרי השנה הקשה שעברה זאת העיר אילת. העיר שבה אחוז המועסקים בענף התיירות הוא מהגבוהים בארץ ונע סביב ה-90% נפגעה קשה מהקורונה והובילה חודשים רבים את רשימת הערים בעלות אחוז האבטלה הגבוה ביותר. אילת מוסיפה להתאושש ומספר דו"ע בעירירד במהלך אפריל בלא פחות מ-11.6%, שיעור הירידה הגבוה ביותר, ועומד כעת על 16% לעומת 21.3% במרץ.

כאמור אום אל פאחם מובילה את רשימת הערים עם 24.4% דורשי עבודה, אחריה נצרת עם 24.3%, ואת החמישייה סוגרות רהט (19.9%), עכו (19%) וביתר עילית (18.6%). טבריה ושפרעם גם עם 18.6% כל אחת. ירושלים נמצאת במקום התשיעי עם 16.1% ואחוז המובטלים בה גבוה אפילו מאילת שניצבת במקום העשירי עם 16%. ככלל מהדו"ח עולה כי הערים החרדיות והערביות הן הנפגעות ביותר.

צילום: לשכת התעסוקה

 

רמי גראור מנכ"ל שירות התעסוקה אמר בעקבות הדוח: "המבט הנכון על שוק העבודה אינו צריך להיות רק ארצי וכללי אלא גם בהתאמה לפי ישובים ואשכולות חברתיים-כלכליים. המפתח לעידוד תעסוקה נמצא בהתאמת הסיוע לאופי דורשי העבודה בכל אזור גיאוגרפי לפי מאפייניו השונים. אנו עושים זאת באמצעות 72 לשכות התעסוקה הפרוסים בכל רחבי הארץ ופועלים לתת מענה לכל דורש עבודה בין אם בהשמה ובין עם בכלי תומך כגון סדנאות, קורסים ואימונים אישיים. מאז שפתחנו את לשכותינו עם תום הסגר השלישי – ביצענו עשרות אלפים כאלו."