מהומה בוועדה המסדרת: צעקות, העלבות והוצאת חברי כנסת

הועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד התכנסה לראשונה: חברי כנסת רבים הלינו על כך ששורה ארוכה של הצעות חוק - לא עולות היום לדיון | ח"כ סטרוק: "אמרתי כך נראית דמוקרטיה נוסח יש עתיד" והיא זרקה אותי החוצה". זנדברג לרוטמן:"דבר כבר יא בכיין!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 11:10 יג בסיון התשפא

מהומה בוועדה המסדרת: צעקות, העלבות והוצאת חברי כנסת
הוועדה המסדרת, צילום: נועם מושקוביץ

הוועדה המסדרת בכנסת התכנסה היום (ב') לראשונה על יד יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד ודנה בחוקים השונים. במהלך הדיון הסוער נשמעו צעקות רבות וכן הוציאה יו"ר הוועדה ח"כים מגוש הימין מאולם הוועדה המסדרת והם חזרו לאחר כמה זמן. במהלך הדיון, אושר פטור מחובת הנחה להקמת וועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון ודנים על הגבלת כהונתו של ראש ממשלה וכמה הצעות חוק.

כמו כן, אישרו חברי הוועדה המסדרת את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון מירון. 19 הצביעו בעד הקמת הוועדה ו-13 הצביעו נגד. שליש מחברי הוועדה, חברי גוש הימין, דרשו להביא לדיון שתי הצעות אחרות בנוגע מירון: הצעה להקמת ועדת חקירה ציבורית והצעה לסיוע כלכלי למשפחות נפגעי האסון. חברי הכנסת החרדים התנגדו לוועדת החקירה על אסון מירון של יש עתיד.

מהומה בדיון באסון במירון בכנסת: חברי גוש הימין יצאו מהדיון רגע לפני ההצבעה

חברת הכנסת אורית סטרוק עברה מהמקום שלה למקום של רם שפע כי המיקרופון לא עבד. ובגלל זה ללא התראה ראשונה ושניה הוצאה מאולם הוועדה המסדרת. סטרוק אמרה לרוטמן: "ככה זה עם דמוקרטיה נוסח יש עתיד".

סטרוק הגיבה לאירוע בטוויטר שלה: "רק אמרתי "כך נראית דמוקרטיה נוסח יש עתיד" ו... הופססס קארין אלהרר זרקה אותי החוצה. אכן דמוקרטיה".

סטרוק

סטרוקצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר מכן, חברי הכנסת מתן כהנא, אופיר כץ, מיקי זוהר, אורית סטרוק ויעקב אשר הלינו על כך ששורה ארוכה של הצעות חוק, לא עולות היום לדיון בבקשה להקדמת הדיון בהם. 

הדיון בוועדה המשיך להיות סוער, בזמן שהדיון עסק בהצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון, לפי בקשת חבר הכנסת מיקי לוי. הבלאגן בוועדה המשיך, כשיו״ר הועדה אלהרר הוציאה גם את חברי הכנסת שמחה רוטמן ויעקב אשר.

קארין אלהרר

קארין אלהררצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת רוטמן אמר לאחר שהוצא מהוועדה המסדרת: "כך נראית הדמוקרטיה שמתכננים לנו חברי יש עתיד. נכחתי במאות ישיבות שבהן הואשמו לשווא יושבי הראש מטעם הימין בכוחנות ובדורסנות. חברת הכנסת קארין אלהרר הצליחה בחצי שעה לשבור את כל השיאים שראיתי".

"דבר כבר יא בכיין" - אמרה תמר זנדברג לרוטמן שהתלונן שלא נותנים לו לדבר בוועדה ופנה ליו״ר הועדה אלהרר: "את יכולה להשתמש בכוח שיש לך באיזה אלימות שתבחרי, או שאת יכולה גם להקשיב".

הוועדה המסדרת של הכנסת

הוועדה המסדרת של הכנסתצילום: דוברות הכנסת

סטרוק הוצאה בשנית וכתבה בטוויטר שלה: "עלילות יש עתיד והועדה המסדרת: פעם שני אני בפינה... זה אחרי ששאלתי את מירב בן ארי אם היא מנהלת את הועדה או קארין. מרב: אני עוזרת לה... מה שנקרא ליהוק קבוצתי. עוד 2 מילים ממני ו... הופ אני בחוץ. מה אגיד לכם? מזל שיאיר לפיד לא הולך להיות ראש ממשלה. זו היתה קץ הדמוקרטיה אם כן".

לפני הוועדה הגיעו בני משפחות שכולות  לכנסת במאמץ של הרגע האחרון לשכנע את הח"כים מתקווה חדשה וישראל ביתנו למנוע את קבורת החוק לשלילת אזרחות למחבלים. שי תמם, אחיינתו של החייל משה תמם ז"ל: "בלתי נתפס שאני צריכה לעשות את זה אבל אני מתחננת אליכם - אל תקברו את החוק! כולכם חתומים עליו ומבינים שזה לא רק עשיית צדק אלא הצלת חיים. אל תפקירו אותנו!"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן