המשפחות השכולות זועמות: "מפקירים אותנו! מבצעי הלינץ' חוגגים"

המשפחות השכולות מטרור כועסות על החלטת גוש השינוי לקבור את שלילת האזרחות למחבלים: "מפקירים אותנו! המחבלים שביצעו את הלינץ' המזוויע ביגאל יהושע ז"ל ומי שמתכננים ללכת בדרכם חוגגים הבוקר" | בני משפחות שכולות הגיעו לכנסת במאמץ של הרגע האחרון לשכנע את הח"כים מתקווה חדשה וישראל ביתנו למנוע את קבורת החוק

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 08:54 יג בסיון התשפא

המשפחות השכולות זועמות: "מפקירים אותנו! מבצעי הלינץ' חוגגים"
המהומות בלוד, צילום: מיכל אברהם

בפורום "בוחרים בחיים" המייצג מאות משפחות שכולות וקורבנות טרור מביעים הבוקר זעזוע מהחלטת יו"ר הועדה המסדרת של הכנסת, קארין אלהרר (יש עתיד) למנוע את הדיון היום (ב') בפטור מחובת הנחה להצעת החוק לשלילת אזרחות למחבלים ובכך למעשה להביא לקבורת החוק.

הצעת החוק עליה חתומים עשרות חברי כנסת מרוב סיעות הבית, כולל העבודה, יש עתיד וכחול לבן קובעת כי מחבלים שקיבלו משכורת מהרשות הפלסטינית יאבדו את אזרחותם הישראלית ואת ההטבות הנובעות ממנה.

על ההצעה חתומים עשרות חברי כנסת מכל סיעות הבית כולל יש עתיד, העבודה, כחול לבן, תקווה חדשה וימינה.

בני משפחות שכולות הגיעו לכנסת במאמץ של הרגע האחרון לשכנע את הח"כים מתקווה חדשה וישראל ביתנו למנוע את קבורת החוק לשלילת אזרחות למחבלים.

שי תמם, אחיינתו של החייל משה תמם ז"ל: "בלתי נתפס שאני צריכה לעשות את זה אבל אני מתחננת אליכם - אל תקברו את החוק! כולכם חתומים עליו ומבינים שזה לא רק עשיית צדק אלא הצלת חיים. אל תפקירו אותנו!"

הוועדה המסדרת

הוועדה המסדרתצילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בפורום "בוחרים בחיים", שמאות מהמשפחות החברות בו פנו בימים האחרונים ליו"ר הועדה ולחבריה בדרישה להעלאת החוק בעדיפות ראשונה, מצביעים על כך שחברי הועדה מתקווה חדשה, ימינה וישראל ביתנו שחתומים בעצמם על החוק יכולים לכפות את העלאתו בועדה אם רק ירצו בכך אך בוחרים להימנע מכך.

אורן תמם, אחיו של החייל משה תמם ז"ל שנרצח על ידי מחבלים הממשיכים להחזיק בתעודת זהות. ישראלית: המחבלים שרצחו את אחי ז"ל וחבריהם מרוצים מאוד היום. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הועדה תבטיח שגם המחבלים הבאים יחזרו לביתם בשטחי מדינת ישראל, יתקבלו בחגיגות ענק ויזכו לקצבאות ביטוח לאומי במקביל למשכורת מכובדת מהרש"פ כהוקרה על רצח ישראלים.

דבורה גונן, אמו של דני גונן ז"ל ותושבת לוד: מפקירים אותנו! רק לפני מספר ימים נרצח כאן יגאל יהושע ז"ל בלינץ' מזוויע וכעת רוצחיו  ואלה שמתכננים ללכת בדרכם חוגגים. הם יודעים שמובטחת להם הטבה כפולה על מעשיהם - גם משכורת מהרשות הפלסטינית וגם שמירה על תעודת הזהות הישראלית עם כל הזכויות הנובעות מכך.

הרצל ומירב הוריה של סגן שיר חג'אג' הי"ד : אנו חוזרים וקוראים לחברי הועדה שחתמו בעצם על החוק ומבינים שהוא חיוני להצלת חיים, עדיין לא מאוחר לשנות! תודיעו עכשיו שאינכם מוכנים לוותר על הכללת החוק בסדר היום של הועדה.

יגאל יהושע ז"ל

יגאל יהושע ז"לצילום: באדיבות המשפחה