מבצע "חוק וסדר" יוצא לדרך: אלפי שוטרים יפרסו ברחבי הארץ

לאחר שבועיים בהם נרשמו אירוע אלימות רבים, החליטו במשטרת ישראל יחד עם השר לביטחון הפנים, להתחיל במבצע להחזרת ההרתעה והגברת המשילות במקומות מועדים במדינת ישראל. "על פורעי החוק לדעת שידה המשטרה תגיע לכל מי שיבחר באלימות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 20:32 יב בסיון התשפא

מבצע "חוק וסדר" יוצא לדרך: אלפי שוטרים יפרסו ברחבי הארץ
שריפת ניידת משטרה בלוד, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעקבות אירועי האלימות הרבים במהלך השבועיים האחרונים, בעיקר מצד ערבים אזרחי ישראל, החליטה משטרת ישראל, בשיתוך עם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, להתחיל כבר הערב (א') במבצע "חוק וסדר", אשר במסגרתו, על פי הודעת המשטרה, "אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ומילואים יפעלו בעצימות גבוהה ובפריסה מקיפה נגד המתפרעים, העבריינים וכל מי שהיה מעורב במאורעות, כדי למצות עמם את הדין".

פעילות זו היא המשך ישיר לפעילות המשטרה במהלך ההתפרעויות, בה בוצעו למעלה מ-1,550 מעצרים והוגשו כ-150 כתבי אישום. במשטרה אומרים כי מטרת המבצע היא "למצות את הדין עם המעורבים במאורעות ובפשיעה החמורה והלאומנית, החזקה וסחר באמל"ח, הצתות, עבירות רכוש, השתייכות לאירגוני פשיעה ועבירות כלכליות".

המבצע מתוכנן בפריסה ארצית, וייטלו בו חלק אלפי שוטרים בהם כלל מחוזות ויחידות משטרת ישראל ומשמר הגבול, פלוגות המילואים, יחידות מיוחדות ובשילוב כלל היכולות המבצעיות והטכנולוגיות הקיימות. 

חלק מהיעדים שסומנו הם החזרת ההרתעה והגברת המשילות במקומות מועדים במדינת ישראל, לצד שמירה על ביטחונם האישי של אזרחי ישראל. "על פורעי החוק לדעת שידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל מי שיבחר בדרך האלימות".