מח"ש סגרה את התיק נגד השוטר שנאלץ לירות בערבי המעורער בנפשו

שוטרים שהגיעו למקום האירוע לפני כחודשיים לעצור את מוניר ענבתאוי ז"ל הלוקה בנפשו, טענו כי ניסה לתקוף אותם. שני כדורים שירה אחד השוטרים הביאו למותו. במח"ש סגרו את התיק: "הירי בוצע בהתאם לדין ולנהלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 19:12 יב בסיון התשפא

מח"ש סגרה את התיק נגד השוטר שנאלץ לירות בערבי המעורער בנפשו
זירת האירוע הטרגי, צילום: Roni Ofer/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים פרסמה היום (א') בהתנהלותו של השוטר שנאלץ לירות למוות במוניר ענבתאוי ז"ל בחיפה, לא נפל כל פגם. שוטרים שהגיעו למקום האירוע לעצור את מוניר ענבתאוי, גבר בן ה-33 מעורער בנפשו, סיפרו כי ניסה לתקוף אותם ואחד השוטרים ירה בו.

ממח"ש נמסר: "לאחר חקירה יסודית ובחינת מכלול הראיות הוחלט כי חרף התוצאה הטרגית, הירי בוצע בהתאם לדין ולנהלים". עוד נמסר, כי: "לאור האמור הוחלט לגנוז את התיק במישור הפלילי מחוסר אשמה, ובמקביל להעביר למחלקת משמעת של המשטרה את ממצאי חקירת האירוע, לצורך הפקת לקחים בנוגע לטיפול באירועים שבהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו".

האירוע הטרגי התרחש לפני כחודשיים בחיפה. בהודעת המשטרה נכתב: "מבדיקה ראשונית עולה כי שוטרים שהגיעו למקום, זיהו את החשוד וניסו לעצרו ולאחר שהחשוד ניסה לדקור אותם ירו לעברו ונטרלו אותו כאשר אחד מהשוטרים נפצע באורח קל". ענבתאוי פונה במצב אנוש לקבלת טיפול במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

מתחקיר האירוע עלה כי השוטר שלא ידע במי מדובר, פנה אל מוניר ז"ל שהסתיר מאחורי גבו סכין, והוא הכווינו אל בית בהמשך הרחוב. השוטר פנה המשך הרחוב, כשלפתע ענבתאוי זינק לעברו עם הסכין בידו, ורדף אחריו תוך שהוא מניף את הסכין ומנסה שוב ושוב לדקור אותו בפלג גופו העליון. השוטר ברח וצעק "עצור, עצור", אך מוניר המשיך בשלו ופצע את השוטר בפניו. בשל החשש הממשי לחייו, שלף השוטר את אקדחו וירה שלושה כדורים לעבר ענבתאוי, שניים מהם פגעו בו והביאו למותו.