בדרך לנורמליזציה? בנגלדש מתירה לאזרחיה לבקר בישראל

במשך שנים צויין בדרכון הבנגלדשי כי הוא, "תקף בכל העולם, למעט ישראל". בתקופה האחרונה עודכן הדרכון והאיסור לביקור בישראל הוסר. "זהו צעד מבורך", אמרו במשרד החוץ, "קוראים לממשלת בנגלדש להתקדם וליצור איתנו קשרים דיפלומטיים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/05/21 10:36 יב בסיון התשפא

בדרך לנורמליזציה? בנגלדש מתירה לאזרחיה לבקר בישראל
הסכמי אברהם. בדרך לנורמליזציה עם מדינה נוספת?, צילום: Avi Ohayon/GPO

אחרי הפסקה של מספר חודשים, בעיקר בשל חילופי השלטון בארצות הברית והפלונטר הפוליטי בישראל, נראה כי הגלים של הסכמי אברהם ממשיכים להכות בעולם הערבי. אתמול נודע כי אחת המדינות המוסלמיות הגדולות בעולם - בנגלדש, ביטלה את האיסור על אזרחיה לבקר בישראל.

עד היום, בנגלדש אסרה על אזרחיה לבקר בישראל, כאשר בכל הדרכונים שהודפסו צויין כי הוא, "תקף בכל העולם, למעט ישראל". מיד לאחר עיד אל פיטר בסוף חודש הרמדאן, יצא לאור עדכון חדש של הדרכון הבנגלדשי בו לא הופיעה ההבהרה כלפי ישראל.

העיתונאי הבנגלדשי צאלח אודין שועייב צ'אודורי מאתר "בליץ", הוא שדיווח על כך. צ'אודורי הוא תומך נלהב בנורמליזציה עם ישראל, והסביר את הצעד הזה במאמצים של ראש ממשלת בנגלדש הסינה ואזד לשנות את הדימוי של המדינה ולהחליש את הרדיקלים המוסלמים בה.

שר הפנים של בנגלדש, אסאדוזמאן חאן אישר כי הדרכון לא יכיל את האיסור לבקר בישראל, בתירוץ שזהו הסטנדרט הבינלאומי המקובל.

גלעד כהן, סמנכ"ל אסיה ופסיפיק, במשרד החוץ, אמר: "חדשות טובות - בנגלדש הסירה את איסור הנסיעה לישראל. זהו צעד מבורך ואני קורא לממשלת בנגלדש להתקדם וליצור קשרים דיפלומטיים עם ישראל כך ששני עמינו יוכלו להועיל ולשגשג".

העיתונאי הבנגלדשי צ'אודורי כתב כי החלפת הדרכון והשמטת האיסור על ביקור בישראל, יכולים להביא להרחבת שיתופי פעולה עם ישראל, בעיקר בתחום הכלכלי, כאשר בנגלדש תהיה המרוויחה העיקרית מכך, מכיוון שישראל היא מדינה מתקדמת מאוד בתחומי הרפואה והמדע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן