אגודת הסטודנטים: להעביר את יום הסטודנט מ"יום ירושלים" ליום "ניטרלי"

אחרי 12 שנים שבהן מתקיים יום הסטודנט בבירה ב"יום ירושלים", אגודת הסטודנטים בעברית קבעה כי הוא יחול ביום "ניטרלי" | "החלטנו על חזון לטובת האוכלוסיה הערבית. קידום מרחב שוויוני והנגשה והתאמה של פעילות האגודה לחברה הערבית"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/05/21 11:46 י בסיון התשפא

אגודת הסטודנטים: להעביר את יום הסטודנט מ"יום ירושלים" ליום "ניטרלי"
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

במהלך 12 השנים האחרונות מתקיים יום הסטודנט בבבירה ב"יום ירושלים", אולם אגודת הסטודנטים בעברית, בראשות שי פודולר מ'תא אופק' של מפלגת העבודה, קבעה כי הוא יחול ביום "ניטרלי". במכתב ההחלטה נכתב: "החלטנו על חזון לטובת האוכלוסיה הערבית. קידום מרחב שוויוני והנגשה והתאמה של פעילות האגודה לחברה הערבית"

ההחלטה המלאה:

החלטת אגודת הסטודנטים בעברית

החלטת אגודת הסטודנטים בעבריתצילום: צילום מסך טוויטר

איתמר אדלשטיין, יו"ר אגודת הסטודנטים לשעבר, בפקולטה למשפטים הגיב להחלטה בעמוד הפייסבוק שלו: "כלם יודעים מרגישים, כי ברגע הזה הדליק ישראל על הר הצופים את הנר הראשון לחנוכת חיי רוחו. היום תבוא הבשורה אל כל תפוצות ישראל באשר הם, כי היתד הראשונה לבנין ירושלים של מעלה נתקעה ולא תמוש עוד". חיים נחמן ביאליק, לפתיחת האוניברסיטה העברית, 1925 תרפ"ה.

"חבל לנסות לכבות את הנר, חבל לנתק את היתד, חבל שביאליק לא נבחר לאגודה... חבל שירושלים נהייתה מקום להצניע ולהתבייש בו, כי היא ניצחה, ותמיד תנצח." כתב אדלשטיין

מהאגודה נמסר כי  "בכינוס שגרתי של ועידת האגודה אמש עלו מספר הצבעות. אחת מהן הייתה על ציון יום הסטודנט ביום ניטרלי על מנת לאפשר לכלל הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בעברית לקחת חלק באירוע, תוך התחשבות בסטודנטים והסטודנטיות מהחברה הערבית, בני ובנות העדה האתיופית, אלו הלומדים בפקולטה לחקלאות ובשאר השלוחות של האוניברסיטה העברית, זאת לאור פריסת הקמפוסים בין ערים שונות והאוכלוסייה הרב תרבותית" בנוסף הדגישו באגודה כי "יום ירושלים ימשיך להיות מצוין בנפרד על ידי האגודה. ההחלטה תובא לחשיבה עם שאר הגורמים הרלוונטים ותשוב לוועידה במקרה הצורך."