ביידן לנתניהו: "הדגשתי שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

על רקע הפסקת האש, הנשיא האמריקאי מסר הצהרה לתקשורת, שוחח 6 פעמים עם רה"מ נתניהו והבטיח לחדש את מלאי כיפת ברזל. ואמר כי "מחויבים להעביר סיוע לעזה עם הרשות הפלסטינית ולא עם חמאס"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/05/21 08:34 י בסיון התשפא

ביידן לנתניהו: "הדגשתי שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה"
הנשיא ביידן. תיקון היסטורי, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

11 ימי הלחימה של מצבע "שומר החומות" הגיעו כעת להפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור חמאס. בהצהרה לתקשורת דיבר נשיא אהר"ב ג'ו ביידן על הדיונים סביב הגעה לרגיעה בין הצדדים ועל מחויבות לסייע לישראל, כמו כן אמר "בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והדגשתי שארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס. נתניהו הביע הערכה לסיוע האמריקני בפיתוח מערכת כיפת ברזל שמצילה חיים", אמר.

"ערכנו דיונים אינטנסיביים בדרגים גבוהים, שעה אחר שעה עם מצרים, עם הרשות הפלסטינית ועם עוד מדינות במזרח התיכון במטרה למנוע עימות ממושך מהסוג שראינו בשנים הקודמות", אמר ביידן ביחס להפסקת האש.

בהצהרה שנמסרה מהבית הלבן כשעה לפני הפסקת האש בין ישראל לחמאס, ביידן סיפר כי הוא שוחח עם רה"מ נתניהו 6 פעמים לאורך 11 ימי הלחימה. כמו כן הוא ביקש להודות לנשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, שעמו הוא שוחח מוקדם יותר, על עמדתה של מצרים בתיווך בין ישראל לחמאס. ביידן אמר גם כי הוא הנשיא שוחח עם אבו מאזן יותר מפעם אחת.

ראש הממשלה נתניהו והנשיא הנבחר ג

ראש הממשלה נתניהו והנשיא  ג'ו ביידןצילום: Amos Ben Gershom/GPO

"ארה"ב מחויבת לפעול יחד עם האו"ם להעברת סיוע הומניטארי מהיר לתושבי עזה ולמאמצי השיקום. אנחנו נעשה זאת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הפלסטינית, לא עם חמאס, בדרך שלא תאפשר לחמאס פשוט למלא את הארסנל הצבאי שלו",אמר והוסיף "אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים מגיע לחיות בשלום ובביטחון באופן שווה, וליהנות ממידות שוות של חופש, שגשוג ודמוקרטיה. הממשל שלי ימשיך בדיפלומטיה נחושה ושקטה לקראת זה".

"העוינות הזו הסתיימה במוות טראגי של כל כך הרבה אזרחים, כולל ילדים. אני שולח את תנחומיי לכל המשפחות, ישראליות ופלסטיניות, שאיבדו את אהוביהן, ומקווה להחלמה מהירה של אלו שנפצעו".

סוללת תותחנים בירי לעבר רצועת עזה

סוללת תותחנים בירי לעבר רצועת עזהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפסקת האש נכנסה לתוקף ושקט מתוח נמשר ברצועת עזה. בצבא מסכמים 11 ימי לחימה במצבע "שומר החומות": כ-200 פעילי טרור חוסלו, מהם 25 בכירים ו-90% מכלל הרקטות שנורו לישראל יורטו. נתניהו: "קיבלנו את היוזמה המצרית ללא כל תנאי"

אמש הקבינט המדיני ביטחוני אישר את הפסקת האש החד צדדית, ומבצע "שומר החומות" הגיע לסיומו. ההחלטה הגיעה ברקע הצהרת ראש הממשלה: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".