תושבים בעוטף עזה עתרו להאג נגד ראשי החמאס

תושבים בעוטף עזה החליטו לצאת להתקפה, ויחד עם ארגון "שורת הדין" קראו מספר תושבים לבית הדין הבינלאומי בהאג להפעיל עיצומים נגד ראשי החמאס. "בשמם של תושבי עוטף עזה וקורבנות הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/21 13:28 ט בסיון התשפא

תושבים בעוטף עזה עתרו להאג נגד ראשי החמאס
ראש הלשכה המרכזית של חמאס, הנייה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

ארגון שורת הדין הגיש השבוע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, תלונה בשם תושבי עוטף עזה כנגד ארגון הטרור חמאס בגין ביצוע פשעי מלחמה. במכתב ששוגר בדחיפות לתובעת הכללית של האג, נאמר כי ארגון חמאס, השולט ברצועת עזה, שיגר בהסלמה הנוכחית מעל ל-3,000 רקטות וטילים בכוונת מכוון לעבר ריכוזי אוכלוסיה אזרחית בערי ישראל מתוך מטרה לרצוח ולפגוע באזרחים חפים מפשע. כמו כן, צוין כי מתחילת מבצע "שומר החומות" תשעה אזרחים ישראלים חפים מפשע נהרגו, ביניהם עידו אביגל ז"ל בן ה-5 משדרות. 

בשמם של תושבי עוטף עזה וקורבנות הטרור, בארגון שורת הדין דורשים לראשונה מבית הדין לבצע צעד תקדימי, ולהוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס בעזה יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף. במרכז התלונה המשפטית, צוינו ההודעות הרשמיות של ארגון הטרור בהן הוא מודיע מראש בריש גלי כי בכוונתו לירות טילים ורקטות לעבר אוכלוסיה אזרחית בערי ישראל – דבר המהווה פשע מלחמה באופן מובהק על פי אמנת רומא והדין הבינלאומי. כמו כן הוזכר כי אין מדובר במאבק מזוין או צבאי לגיטימי מאחר וברור לכל כי מדובר בירי לעבר מטרות אזרחיות שאינן צבאיות.

תלונה זו באה על רקע תחילת חקירת בית הדין הבינלאומי בהאג כנגד ישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה, כפי שהכריזה לאחרונה התובעת הכללית פאטו בנסודה, דבר המהווה אבסורד מוחלט לדברי הארגון.

כך כתבה נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, בפני בית הדין בהאג: "מנהיגי חמאס מבצעים פשעי מלחמה נגד אזרחים ישראלים בגאווה ובצורה גלויה למול עיניהם של שופטי בית הדין בהאג והקהילה הבינלאומית. להתקפת הרקטות הרצחנית לעבר ערי ישראל, אין כל מטרה מלבד הרג אזרחים ישראלים חפים מפשע. כל מטרת קיומו של בית הדין הבינלאומי בהאג, היא לייצר הרתעה ולהעמיד לדין פשעים אלימים כמו אלה שמבצעים חמאס נגד אזרחי ישראל."

עו"ד לייטנר הוסיפה: "זהו אבסורד שבזמן מקביל הפלסטינים, כולל החמאס, מתעקשים על ביצוע חקירה פלילית של ישראל, בזמן שהם מבצעים בכוונה פשעי מלחמה אלימים נגד המדינה היהודית ללא מאמץ להסתיר את מעשיהם. בהתבסס על ראיות מוחצות אלו אנו דורשים כי בית הדין יוציא באופן מיידי צווי מעצר תקדימיים לראשי החמאס, לפני שיוכלו לברוח מעזה ולחמוק מהעמדה לדין".

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. תהיה תחת הבית היהודי, אך בהסכמת סמוטריץ

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. צילום: רווית תורכיה