שר החוץ הגרמני: "אין משא ומתן על ביטחון ישראל"

בזמן שמתגברים הדיווחים על הפסקת אש בקרוב המערכה בזירה הבין-לאומית לא עוצרת. היום ביקרו שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה במבנה שנפגע מרקטה והביעו את תמיכתם בישראל. בעזה מיהרו לתקוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/21 12:46 ט בסיון התשפא

שר החוץ הגרמני: "אין משא ומתן על ביטחון ישראל"
גבי אשכנזי , צילום: דוברות משרד החוץ

מבצע שומר החומות נמשך והלחץ הבין-לאומי על ישראל לסיים את העימות הולך וגובר, משרד החוץ לא מופתע מהלחץ של ופועל במערכה הבין-לאומית להגברת ההסברה הישראלית לצד השגת תמיכה מדינית בפעולותיה של ישראל ברצועת עזה. אחרי שאתמול שוחח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם נתניהו והביע את רצונו לסיום מהיר של הסכסוך במשרד החוץ רושמים היום (ה') הישג לא קטן עם ביקורם של שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה.

עם הגעתם הבוקר של שרי החוץ לארץ נפגש עימם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי ונסע איתם לפ"ת שם קיבלו סקירה ביטחונית ממפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורודין, בבניין שספג פגיעה ישירה מרקטה שנורתה על ידי החמאס.  

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר בביקור בבית שנפגע: "אין משא ומתן על ביטחון ישראל והתושבים היהודים כאן. אנו גם צריכים להסתכל על העתיד, לדאוג לשלום בר-קיימא באיזור ולאפשר מצב שישראלים ופלסטינים יוכלו לחיות כאן בהגדרה עצמית."

גבי אשכנזי

גבי אשכנזיצילום: דוברות משרד החוץ

בעזה לא אהבו את ביקור של שרי החוץ, מעבר לפגיעה במערך ההסברה שלהם בעצם הגעתם של שרי החוץ ההתבטאות של שר החוץ הגרמני עוררה את זעמם. בארגון הטרור הג'יהאד הגיבו האיסלאמי על הצהרות שר החוץ הגרמני: "אלה הצהרות גזעניות שנאמרו מתוך בורות וכאלה שמביטות על המצב רק מהזווית שמשרתת את האינטרסים של המערב וישראל."