תומכים בישראל: שרי חוץ מאירופה בדרך לארץ

שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה יגיעו לישראל להביע הזדהות ותמיכה. שר החוץ הגרמני: "לישראל יש את הזכות והחובה להגן על עצמה" | ניקי היילי בבקירות על ביידן: "זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת שאחד מבעלי בריתנו יקרא לרגיעה אם היו יורים רקטות לעבר וושינגטון"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/05/21 19:47 ח בסיון התשפא

תומכים בישראל: שרי חוץ מאירופה בדרך לארץ
ניקי היילי, צילום: a katz / Shutterstock.com

שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה יגיעו מחר לישראל להביע הזדהות ותמיכה. כאשר שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס הגיע לביקור כבר בתחילת השבוע. שרי החוץ מהמדינות האירופאיות מגיעים כחלק מהמאמץ המדיני של שר החוץ אשכנזי שמוביל את חיזוק הלגיטימציה של ישראל בקרב העולם.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס יינחת ראשון בנוכחות שר החוץ גבי אשכנזי ומספר שעות לאחר מכן גם שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה, יקוב קולהאנק ואיוון קורצ'וק ינחתו בנמל תעופה בן גוריון. שרי החוץ האירופאים ייפגשו תחילה עם אשכנזי ולאחר מכן יגיעו לפגישה עם רה"מ בנימין נתניהו.

שר החוץ אשכנזי כתב: "מחר יבקרו בישראל מספר שרי חוץ אירופיים בהזמנתי, שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה. הם יגיעו בעקבות ביקורו של שר החוץ היווני שביקר אתמול בירושלים."

שר החוץ גבי אשכנזי

שר החוץ גבי אשכנזי צילום: Miriam Alster/Flash90

כמו כן שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי יצאה במסר המתנגד לבקשת הרגעת המצב מהנשיא ביידן לנתניהו: "ביידן קורא לישראל לפעול לרגיעה בזמן שארגון הטרור חמאס ממשיך לירות רקטות לעבר אזרחי ישראל" כתבה בטוויטר. "זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת שאחד מבעלי בריתנו יקרא לרגיעה אם היו יורים רקטות לעבר וושינגטון. אנחנו חייבים לעמוד לצד ישראל נגד הטרור".

נשיא ארצות הברית ביידן ורה"מ נתניהו שוחחו היום בפעם הרביעית מאז תחילת מבצע "שומר החומות". בשיחה הנוספת נשיא ארה״ב קורא לרגיעה משמעותית עוד היום, בדרך להפסקת אש.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן