גוגל: עובדים יהודים מבקשים לבטל שיתופי פעולה עם ישראל

המבצע בעזה מעורר סערה גם בענקית מעמק הסיליקון. עובדים יהודים בגוגל יצאו בקריאה למנכ"ל החברה לבחון מחדש את שיתופי הפעולה עם ישראל, ולגנות את התקיפות בעזה ולעמוד לצד הפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 14:26 ח בסיון התשפא

גוגל: עובדים יהודים מבקשים לבטל שיתופי פעולה עם ישראל
גוגל, צילום: נתי שוחט פלאש 90

מבצע שומר החומות נמשך וישראל סופגת ביקורת ברחבי העולם. לא רק פוליטיקאים מתייחסים על לתקיפות בעזה והביקורות הגיעו עד לעמק הסיליקון. בענקית האמריקאית גוגל חתמו כ-250 עובדים יהודים על עצומה נגד ישראל בה ביקשו מהחברה לגנות את התקיפות הישראליות בעזה ולעמוד לצד הפלשתינים ועובדי החברה הערבים.

לא רק גינויים מבקשים חותמי העצומה. כפי שפורסם באתר The Verge, קבוצת העובדים "Jewish Diaspora in Tech" שהוקמה בשנה שעברה יצאה בקריאה להנהלת החברה ובראשם המנכ"ל סונדר פיאצ'י, לבחון מחדש שיתופי פעולה שמתנהלים עם גופים ישראלים וכן תרומות שמועברות לעמותות בישראל. העובדים ביקשו להבהיר כי בקשתם אינה אנטישמית וכתבו: "אנטי-ציונות היא לא אנטישמיות."   

במכתב גינו העובדים את ישראל בחריפות וכתבו על מבצע שומר החומות כי "גם הישראלים וגם הפלשתינים פוגעים כרגע, אך ההתעלמות מההתקפות ההרסניות והקטלניות העומדות בפני פלשתינים מוחקת את עמיתינו הפלשתינים. רבות מפעולותיה של ישראל מפרות את עקרונות זכויות האדם של האו"ם, אותם מחויבת גוגל לקיים".

בישראל נמשכת המערכה על ההסברה ברחבי העולם כדי למנוע אירועים כמו העצומה שנחתמה בגוגל, במשרד ההסברה ממשיכים בשיתופי הפעולה עם ידוענים ישראלים ברחבי העולם ופועלים בשלל זירות ההסברה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן