מרד במילואים: "לא נצא הביתה בלי הנשק"

בעקבות המצב המתוח החלטה מעוררת מחלוקת בצה"ל, לוחמים התבקשו לצאת הביתה ללא נשקם האישי ובאזורים מסוימים גם ללא מדים. חיילי מילואים שגויסו בצו-8 החליטו למרוד בהחלטה, והודיעו: "נחכה עד שנקבל אישור לצאת עם הנשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 12:56 ח בסיון התשפא

מרד במילואים: "לא נצא הביתה בלי הנשק"
אימון מילואים, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

המהומות של ערביי ישראל נמשכות ללא הפסקה וניסיונות לינץ' כנגד יהודים מתרחשים בערים המעורבות. בעקבות המתיחות החריגה, בצה"ל יצאו בהחלטה שעוררה סערה. חיילים שגרים בערים מעורבות התבקשו לצאת הביתה ללא נשק ומדים מחשש של גורמים בצה"ל שפורעים ערבים יפגעו בהם, כפי שקרה לחייל ליאור שרנין שנפצע קשה בעיר יפו בשבוע שעבר.

חיילי מילואים שגויסו בצו-8 בעקבות מבצע שומר החומות, הונחו היום (ד') כי לא יצאו הביתה עם נשקם האישי. חיילי המילואים יצאו נגד ההחלטה שעוררה את זעמם והחליטו למרוד ולא לצאת הביתה עד שיקבלו אישור לצאת עם נשקם הביתה.

https://twitter.com/Torat_IDF/status/1394925369724133377?s=20

החיילים פרסמו סרטון בו אמרו: "אנחנו חיילי חטיבת אלכסנדרוני במילואים, עם ישראל קרא לנו ובאנו בלי חשבון למילואים והשארנו מאחור משפחה וילדים, עכשיו קיבלנו הוראה הזויה שאנחנו לא יכולים לצאת הביתה בלי הנשק שלנו ולא נוכל להגן על עצמנו בדרך כדי שלא נפריע לאיזה מחבל שירצה לפגוע בנו. אנחנו לא נצא הביתה בלי הנשק ונשאר פה כמה שצריך, נחכה עד שנקבל אישור לצאת עם הנשק ולהגן על עצמנו. יש כאן החלטה הזויה של צבא שמעדיף שחייל יפגע מאשר שיגן על עצמו".

העיתונאי יאיר אטינגר, דיווח מאוחר יותר היום: "סטודנט באוניברסיטת חיפה מדווח מהשטח: הצוערים של קורס חובלים הגיעו הבוקר על אזרחי במקום במדים, בהנחיה מגבוה. הנימוק: "כדי לא להתסיס"".

על ההחלטה שלא לתת לחיילים מערים מעורבות לצאת הביתה עם מדים כתב יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אסור להשלים עם המציאות הזו, אסור". 

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, הגיב: "לוחמים יקרים, אתם חוד החנית שלנו. ההוראה שלא תצאו עם נשקים הביתה היא שגויה וטעות ביסודה. אפנה לשר הביטחון לברר את העניין הזה בהקדם".