סערת סלקום | עמית סגל: "אבי גבאי לא התכוון להזדהות עם הערבים"

פרשן חדשות 12 התייחס להחלטת סלקום להצטרף לשעה לשביתת ערביי ישראל, ואמר כי לדעתו מדובר ב"אירוע שהלך לאיבוד בתרגום". עשרות אלפי לקוחות החלו בתהליכי ניוד מהחברה, כמו גם מועצות אזוריות רבות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/21 22:06 ז בסיון התשפא

סערת סלקום | עמית סגל: "אבי גבאי לא התכוון להזדהות עם הערבים"
סלקום בתל אביב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

חברת סלקום לקחה היום (ג') חלק, לשעה אחת, בשביתת ערביי ישראל. "מחאה! احتجاج!", נכתב במודעת החברה, "החל מהשעה 13:00 ועד לשעה 14:00 נצא החוצה לעמוד ביחד כולנו - בעד דו קיום, אחווה ואהבת חינם". על הפרסום שיצא מטעם קבוצת התקשורת הישראלית, חתמו סמנכ"ל משאבי אנוש אורלי פסקל, ויו"ר ועד העובדים, מיה יניב.

סערת סלקום | מועצות אזוריות נגד החברה: "מדובר באובדן עשתונות ערכי"

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הציג הערב את דעתו על הסערה. "אגיד לכם משהו לא פופולרי, מנכ"ל סלקום אותו אני ואתם מכירים היטב, היה פעם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי. אני יודע איפה הלב שלו ואני יודע שהוא לא נמצא במקום שחושבים שהוא נמצא. זה פשוט משהו שהלך לאיבוד בתרגום. הוא לא התכוון להזדהות עם הערבים אבל לדעתי הם יצטרכו להתנער מהר מאוד מהמסר הזה". 

"גרופ-קנה הכל", הכוללת בתוכה את רשת ישיבות בני עקיבא, רשת נועם-צביה ותנועות הנוער הדתיות, החליטה לנקוט בצעד חריג. "זה למעלה מ-20 שנה יש ביננו שותפות עסקית, מכבדת ומקצועית כשלמעלה מ20,000 לקוחות משותפים שלנו, צורכים את שירותי החברה לגווניהם.  זוהי אמנם שותפות ארוכת שנים אך נדמה כעת,  כי נצטרך לגדוע אותה באחת ולהיפרד ממכם יחד עם כל לקוחותינו באופן מיידי".

"בחרתם לחטוא לאמת, כדי למצוא חן בעיני מאן דהו.. זוהי זכותכם.  אבל אנחנו לא נהיה שם אתכם.   תתביישו. לצערנו, אם לא נקבל התנערות והתנצלות פומבית כלפי כלל אזרחי המדינה על הצעד בו נקטתם / נקטו עובדיכם, ניאלץ להודיע לכלל לקוחותינו על עזיבת חברת סלקום לאלתר".

מספר מועצות אזוריות, ביניהן: בנימין, גוש עציון, שומרון והר חברון נקטו בצעד דומה. "אין צורך לממן ולשלם לחברה הנותנת לגיטימציה למעשים חמורים, כמו שנעשו השבוע" אמר ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי.

"כשאני מוצא את עצמי בימים האחרונים מטפל באירוע אחרי אירוע של פגיעות בנפש וברכוש  של תושבי ,כשאני רואה את הפגיעות הנעשות כנגד אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהם, אין מקום להזדהות עם אויבנו. אין צודקת מהמערכה הזו הבאה להגן על אזרחנו  אני לא מעוניין שנותני שירות המקבלים כסף מאיתנו יגבו את אויבנו".