עמית סגל נגד ריקלין: "איבד יכולת לבקר בלי להאשים בבגידה"

בעקבות הצמדת האבטחה לאנשי חדשות 12, תקף הפרשן הפוליטי את עיתונאי חדשות 20 ואת יאיר נתניהו: "אף אחד לא צריך לחטוף מכות, או להיות מלווה במאבטחים, לא משנה מה אמר וכמה זה מקומם מישהו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 10:40 ז בסיון התשפא

עמית סגל נגד ריקלין: "איבד יכולת לבקר בלי להאשים בבגידה"
עמית סגל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נקודת שיא נרשמת בימים האחרונים, כאשר מספר עיתונאים הותקפו, בעיקר על ידי יהודים, וספגו איומים רבים על חייהם בעקבות דברים שאמרו בכלי התקשורת. לדנה וייס, מגישה ופרשנית חדשות 12 הוצמדה בימים האחרונים אבטחה, בעקבות איומים שספגה. גם ליונית לוי, רינה מצליח וגיא פלג החליטו בחברת החדשות להצמיד אבטחה מאותן סיבות.

הבוקר (ג') התייחס פרשן חדשות 12 עמית סגל לאיומים שקיבלו חבריו למערכת ואמר: "איבדנו כל יכולת להביע ביקורת על עיתונאים בלי להאשים אותם בבגידה, בשופרות או בהיותם 'אל ג'זירה 12'", אמר סגל, ורמז ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שנוהג להשתמש בכינוי הלעג כלפי חדשות 12, "אף אחד לא צריך לחטוף מכות, נאצות, או להיות מלווה במאבטחים, לא משנה מה אמר וכמה זה מקומם מישהו".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 הוסיף והדגיש: "וכן, אני מתכוון גם לזה שאך לפני שבוע קונן ובצדק על סתימת פיו בשידור בכיכר הבימה אך כעת מכנה עיתונאים 'תומכי טרור'", אמר סגל כשהוא מכוון לאיש חדשות 20, שמעון ריקלין. 

בעקבות דבריו של סגל, אמר ריקלין: "רואה שעמית סגל נלחץ מכך שקראתי לחבריו תומכי טרור. אותם ״חברים״ שמוקיעים אותו. שלא מסוגלים לומר מי מתפרע בארץ הטובה שלנו לכן אף פעם לא התלהבתי מכך שהוא מתווכח איתם בקול פלשתין שמבצע לינץ בתודעה הציבורית שלנו. בסוף עמית בסך הכל מכשיר אותם. ועלה התאנה של המשך היריקה שלהם בפרצוף שלנו".

כתבי אישום הוגשו הבוקר נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף שנאשמים בתקיפת צוות "כאן חדשות", בתל אביב בשבוע שעבר. ארגון העיתונאים הגיב על הגשת כתבי אישום: "צעד ראשון חשוב בדרך להטמעת המסר שתקיפת עיתונאים לא תעבור בשתיקה".