לפיד בסדרת ציוצים: "אילו היתה לנו ממשלה לא היה בכלל אסון בהר מירון"

יו"ר כחול לבן פרסם סדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, בה תקף את הממשלה כמעט מכל כיוון אפשרי. על אלימות המגזר הערבי והמגזר היהודי כתב: "אילו היתה לנו ממשלה, היא היתה ממנה לפני שנתיים מפכ"ל חזק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/21 14:15 ה בסיון התשפא

לפיד בסדרת ציוצים: "אילו היתה לנו ממשלה לא היה בכלל אסון בהר מירון"
ח"כ לפיד. אילו, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, פרסם בצהריי היום (א') סדרת ציוצים חריגה, בה כתב מה היה קורה אם היתה ממשלה לגוש השמאל. הציוצים שלה לפיד פורסמו לאחר הדיווח על מסר שהעבירו לכאורה גורמים בימינה למפלגת הליכוד, "גוש השינוי לא מת". בימינה מיהרו להכחיש: "פייק".

בימינה הבהירו לליכוד: "גוש השינוי לא מת"

לפיד פתח את סדרת הציוצים וכתב על הקורונה שהיתה מוקד החדשות בישראל עד לא מזמן. "אילו היתה לנו ממשלה היא היתה מנצלת את הקורונה כדי להעביר תקציב ולהוציא לדרך חמישה-ששה פרוייקטים לאומיים גדולים שישנו את הכלכלה העתידית: אינטרט מהיר, הכשרות מקצועיות לחרדים ולערבים, רכבות קליע שיבטלו את הפריפריה. כולם יודעים מה צריך לעשות, התוכניות כתובות כבר שנים, רק אין ממשלה".

למרות שלאחר שבנט עזב את גוש השמאל קטנו הסיכויים של לפיד להצליח להקים ממשלה, הוא כתב כי הם לא יוותרו על הניסיון לבנות ממשלה. "נהפוך כל אבן. נבדוק אם הבלתי-אפשרי הוא אפשרי. הצד השני עובד קשה בלהכשיל אותנו. זה הדבר היחיד שהוא עדיין טוב בו – להכשיל, להזיק. אנחנו לא נירתע. נמשיך לעבוד קשה מול כולם עד הרגע האחרון. אם צריך, נלך לבחירות וננצח. עד שתהיה פה ממשלה".

"אילו היתה לנו ממשלה לא היינו שונאים אחד את השני", המשיך יו"ר יש עתיד. "מפני שהממשלה היתה הגורם המאזן, המכבד, המחבר. היא היתה זו שאומרת דווקא לתומכיה ושותפיה (כי להאשים תמיד את המתנגדים שלך זו לא מנהיגות) שהיא לא מוכנה לקבל את השפה הזו, את ההסתה הזו, את הטקסטים המזעזעים שפוצעים שוב ושוב את נפש האומה".

על האסון במירון בו ניספו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו, כתב: "אילו היתה לנו ממשלה לא רק שוועדת החקירה לאסון הר מירון היתה כבר קמה, לא היה בכלל אסון בהר מירון. ההילולה היתה מתקיימת, אבל רק אחרי שכל תקנות הבטיחות מולאו בקפדנות, דרכי הגישה הוסדרו, המשטרה ומכבי האש קיבלו גיבוי מלא לעשות את כל מה שצריך לעשות".

בדבריו תקף לפיד את יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "אילו היתה לנו ממשלה השיקולים הביטחוניים לא היו מתערבים בשיקולים הפוליטיים. אף אחד לא היה נותן למופרע ברישיון כמו איתמר בן גביר להצית את ירושלים ואחריה את המדינה כולה. אף אחד לא היה שואל את עצמו למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לראש-הממשלה.

"אילו היתה לנו ממשלה ההסברה הישראלית לא היתה כושלת ככה. במקום משרד מגוחך לעניינים אסטרטגיים ומשרד משונה למודיעין, היה פשוט משרד חוץ חזק ומתוקצב, עם מערך הסברה דיגיטלי שאין שני לו, עם צעירים מבריקים שמשתלטים על הרשתות החברתיות בכל העולם. הסיפור של ישראל היה מנצח בזירה הבינלאומית".

על מינוי מפכ"ל המשטרה שהתעכב חודושים רבים, כתב כי "אילו היתה לנו ממשלה, היא היתה ממנה לפני שנתיים מפכ"ל חזק, נותנת לו תקציב ושולחת אותו להקים כוחות משימה שיטפלו במוקדי הצרות הידועות: האלימות בחברה הערבית, ארגוני הפשיעה הלאומנית (מלה פמיליה ולהב״ה עד מתפרעי עכו ולוד), השחיתות השלטונית".

בן גביר הגיב לדברי לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר טוב אליהו...סליחה יאיר לפיד.... שמח לשמוע שיצאת מהחור שהתחבאת בו וסוף סוף שומעים את קולך. פחות שמח ששוב אתה בצד של הפורעים והחמאס. תבין יאיר: שונאי ישראל רק מחפשים תירוצים. עוד לפני שפתחתי לשכה הם התפרעו. חבל שאתה נותן להם רוח גבית".