מבצע "שומר החומות": אזעקות באשקלון והדרום | 2 רקטות נפלו באזור נתיבות

ירי הרקטות של מחבלי ארגוני הטרור בעזה, לעבר יישובי הדרום לא פוסק במהלך היום השביעי של המבצע שמנהל צה"ל. נתיבות ספגה שתי פגיעות: אחת בסמוך לתחנת דלק, השניה גרמה לשרפה. במוקד מד"א לא התקבלו דיווחים על נפגעים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/21 12:05 ה בסיון התשפא

מבצע "שומר החומות": אזעקות באשקלון והדרום | 2 רקטות נפלו באזור נתיבות
מערכת כיפת ברזל באשקלון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ירי עשרות רקטות ששיגרו הלילה (ש') מחבלי ארגוני הטרור ברצועת עזה לעבר גוש דן, השפלה והדרום והפוגה קצרה, הירי לעבר יישובי הדרום המשיך גם בשעות הבוקר והצהריים. בסביבות השעה 12:30 נורו מספר מטחים לערי הדרום, ואזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון קריית מלאכי ועוד ישובים רבים באזור.

נתניהו: " המבצע יימשך ככל הדרוש כדי להשיג את המטרה שהצבתי"

במוקד מד"א לא התקבלו דיווחים על נפגעים, אך חובשים ופאראמדיקים העניקו טיפול רפואי לאישה שנחבלה קלות בדרכה למרחב מוגן ולנפגע חרדה בגזרת אשקלון. באזעקות שהיו בשעות הבוקר לא היו נפגעים. במהלך הלילה נחבלו 10 אנשים בזמן שרצו למרחב המוגן. אל המרכז הרפואי ברזילי פונה בפציעות קלות תינוק בן 8 חודשים מאשקלון, לאחר שנחבל בעת שאמו מיהרה לממ"ד בעת האזעקה.

נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

‏אתר אל-ערבי א-ג'דיד דווח הבוקר כי מצרים פועלת, גם הבוקר, להפסקת אש הומניטרית של כמה שעות בעזה, כדי לאפשר פינוי של נפגעים ומתים שנקברו תחת ההריסות כתוצאה מתקיפות צה"ל. באתר דווח כי ישראל בתגובה דרשה את הפסקת שיגור הרקטות וההפגנות בגדה.

צילום: דובר צה"ל

עדכוני הפצצות חיל האוויר

11:59 - מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בבניין פועלים פעילי מודיעין של ארגון הטרור חמאס שמגבשים תמונת מצב עבור הארגון. תקיפה זו מהווה פגיעה בתשתיות מרכזיות בחמאס.

11:30 - לפני זמן קצר, מטוס-קרב של חיל-האוויר תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בארגון הטרור חמאס, ממנו פעלה תשתית צבאית לניהול לחימה.



11:20 - בשעות האחרונות, מטוסי-קרב וכלי-טיס של חיל-האוויר תקפו 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל.

11:08 - במהלך הבוקר, מטוסי-קרב וכלי-טיס של חיל-האוויר תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס.

8:46 - נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

7:54 - חיל-האוויר תקף במהלך הלילה שתי מטרות מרכזיות. האחת היא ביתו של ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, יחיא סינואר, בחאן יונס. השנייה היא הבית של אחיו, מוחמד סינואר, מחזיק תיק כח האדם והלוגיסטיקה בארגון החמאס, האחראי על האספקה והאנשים של הארגון. כמו כן, חיל-האוויר פגע גם בבית של מפקד גדוד שכונת זיתון, ובבית נוסף של ראש מערך התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של ארגון החמאס.

7:21 - מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו ב-24 השעות האחרונות למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה.

צילום: דובר צה"ל


"חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית"

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן עדכן הבוקר (א) כי ב-24 השעות האחרונות של מבצע "שומר החומות" הותקפו למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וג'יהאד אסלאמי פלשתיני ברחבי רצועת עזה. בנוסף, הותקפו עשרות אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה בצברה תל אלוהא, בשיח' אומדאן ובעיר עזה, חלקם אוחסנו בביתם של פעילים במערך הימי והאווירי של ארגון הטרור חמאס, חוליות נ"ט ויחידות התקפיות של מערך הסייבר.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה הותקפו וסוכלו כ-40 משגרי רקטות שכוונו לפגיעה במדינת ישראל וכן עשרות חוליות שיגור. במסגרת תקיפות נוספות על ה'מטרו' של חמאס בשלב ב׳, הותקפו כשלושים יעדים, על ידי מטוסי קרב ובאמצעות כ-100 חימושים מדויקים. 

צילום: דובר צה"ל


בין מהמטרות שהותקפו: בתיהם של יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר ושל אחיו, מחמד סינוואר שאחראי על מערך האספקה וכוח האדם של הארגון שבחאן יונס. הבתים משמשים כתשתית טרור משמעותית לארגון. בין בתי ומשרדי הבכירים שהותקפו: לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון, ביתו של יוסף עבד אלואהב, מפקד גדוד זיתון של החמאס בעיר עזה וביתו של אחמד עבד אל עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס.   

"ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים בלתי מעורבים במהלך פעילותו הצבאית. צה"ל תוקף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ופועל בעוצמה ככל שיידרש", נכתב בהודעת דובר צה"ל.