אנשי לוד: בוגרי צבא? בואו לעשות אצלנו שבת

הרב איתמר בן יעקב, רב שכונת רמת אשכול בלוד קורא לבוגרי צבא לבוא ולעשות את השבת בלוד. "אנחנו לא נגד המשטרה, פשוט שומרים על בתים שלנו, המשטרה לא יכולה לתת מענה לכל בית ובית". הרב שמואל אליהו: "גם לדתיים וגם חילוניים זו מצווה גדולה" 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/21 14:35 ג בסיון התשפא

אנשי לוד: בוגרי צבא? בואו לעשות אצלנו שבת
לוד, אמש, צילום: דוברות המשטרה

בתכניתו ברדיו גלי ישראל נשאל הרב שמואל אליהו, עלה לשידור הרב איתמר בן יעקב, רב שכונת רמת אשכול בלוד. הרב בן יעקב אמר כי בעיר ישנה נוכחות של עשרות נושאי נשק שבאים לתמוך ולשמור על דירות. לאחר מכן שאל האם מותר לקרוא לאנשים שיגיעו בשבת ממקומות אחרים על מנת לעזור ברמת אשכול.

רב העיר לוד: מותר להסתובב עם טלפון ולתעד במידת הצורך בשבת

הרב אליהו ענה תשובה חד משמעית: כן. "כאשר פורעים באים לשרוף מכוניות, דירות, רכוש ובתי כנסת. יוצאים עליהם למלחמה אפילו בשבת. ההלכה אומרת שזו מצווה, כי אם נוותר על ממונות זה יגיע לנפשות". 

"ההלכה בנושא זה היא חד משמעית. גם לדתיים וגם חילוניים זו מצווה גדולה - לא תעמוד על דם רעך. 
גם אם הגעת ולא עשית דבר - עצם ההגעה מרתיעה. אנחנו רואים את האכזריות והרצח בעיניים של הערבים ומבינים שזו לא הפגנה אלימה, זה מרד במדינה וברשויות השלטון. לצערנו המשטרה עוד לא התעשתה ואנו מחזקים אותם. לכן, מותר להגיע בשבת, מותר להסתכן בסיכון מחושב על מנת להציל חיים".

בלוד הקימו בימים האחורנים חמ"ל מיוחד לניהול האירועים החמורים בעיר המעורבת. האם מותר לנהל חמ"ל תוך שימוש במכשירים ניידים? לצלם? להתנהל בהודעות?
הרב אלהו השיב: "כל הפעולות הללו לא רק חובה אלא מצווה. אבל, כדי שלא תהיה זילות שבת, יש להדליק נרות שבת בחמ"ל, לשיר שירי שבת ולפעול בכל העוצמה להגן על עם ישראל. החזית המרכזית של עם ישראל נמצאת בעכו, יפו. בחיפה בלוד. כמה טוב שצפת היום אינה עיר מעורבת. המאבק נגד זה בזמנו היה נכון".

לסיום נשאל הרב אליהו האם מותר לתמוך ממעשר כספים בהתארגנות לטובת העיר. הרב השיב: "לא רק מעשר אלא חומש". בסיום דבריו ביקש הרב בן יעקב: "אנחנו צריכים אנשים בוגרי צבא לשבת וגם לימים הקרובים כנראה. אנחנו לא נגד המשטרה, מעריכים את המשטרה ומחזקים את ידיה. פשוט שומרים על בתים שלנו, המשטרה לא יכולה לתת מענה לכל בית ובית".