4 לילות של עוצר בישוב מורשת: "להגיע הביתה עד השעה 17:00"

ביישוב הקהילתי דתי לאומי בגליל התחתון, מתלוננים התושבים על עוצר כבר ארבעה לילות רצופים. "אסור לנו לצאת מהבתים בזמן שכל הכפרים מסביבנו חוגגים את החג יוצאים ומתפרעים בצמתים המובילים ליישוב". רכב הושחת ונשרף מתחת ליישוב הושעיה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/21 13:50 ג בסיון התשפא

4 לילות של עוצר בישוב מורשת: "להגיע הביתה עד השעה 17:00"
רכב נשרף מתחת לישוב הושעיה בגליל התחתון, צילום: ללא

ביישוב הקהילתי דתי לאומי בגליל התחתון, מורשת, מתלוננים התושבים על עוצר לילי שנמשך כבר ארבעה לילות רצופים. התושבים מספרים כי הם עומדים שלוש שעות בסמוך לישוב ולא נותנאים להיכנס. "המשטרה מאפשרת למכוניות ערבים לעבור וליהודים היא לא מאפשרת".

תושבת המקום, חן גרנצרז נחמיאס, כתבה אמש (ה') בחשבון הפייסבוק שלה: "נמצאים כבר ארבעה ימים במצור לילי אסור לנו לצאת מהבתים בזמן שכל הכפרים מסביבנו חוגגים את החג יוצאים ומתפרעים בצמתים המובילים ליישוב".

"אנחנו מקבלים הנחיות להגיע הביתה עד השעה 17 כדי שלא ניתקל במתפרעים הערבים. ראש המועצה אומר שזו המדיניות של המשטרה ואין מה לעשות. אנחנו יושבים בבתים, בעלי איש צבא לא יכול לחזור הביתה כי כל הכבישים שמובילים ליישוב מורשת חסומים".

נחמיאס הזכירה את ניסיון הלינץ שבוצע באמצע השבוע, אדם בן 50 מהיישוב מצפה אביב, הסמוך למורשת, כאשר נכנס בטעות לכפר טמרה וניסו לרוצחו.

עוד היא תיארה בכאב: "כל החוגים והפעילויות בוטלו בגלל הפרעות. אנשים לא יכולים לצאת לאירוע ואפילו המרפאה סגרה את שירותיה אחר הצהריים בגלל החשש מהמתפרעים. תושבי היישוב עומדים 3 שעות מסביב ליישוב ולא נותנים להם להיכנס".

בדבריה הדגישה כי מדובר במדיניות מפלה של המשטרה. "המשטרה מאפשרת למכוניות ערבים לעבור וליהודים היא לא מאפשרת, שמא יגרמו לעימות כך נוצר מצב שתושבי היישוב מחפשים איפה לישון אצל חברים או משפחה בקריות. על זה לא שומעים מילה בתקשורת ...מצב הזוי ואנחנו שבויים בידיהם!".

מעט דרומה ממורשת, בסמוך מאוד לישוב הקהילתי דתי הושעיה, השחיתו ערבים, ושרפו מכונית שחנתה מתחת לישוב. אחד התושבים סיפר: "בסביבות 17:00 עברתי ליד הרכב והשמשות היו מנופצות, חקלאי שעובד שם אמר לי שראה את הרכב שבור ב-5 בבוקר - אז זה קרה בלילה. בסביבות 19:30 ראיתי עשן מכיוון המחלף, נסעתי לשם וראיתי אותו עולה באש".

קודם הושחת

קודם הושחתצילום: ללא

מאוחר יותר נשרף

מאוחר יותר נשרףצילום: ללא